När jag sitter och skriver eller gör vad som helst så har datorn en tendens att efter någon minut "hoppa ur" fönstret. Precis som om den byter fönster tex som när jag nu sitter och skriver så byter den till ett annat fönster - det är bara det att inget fönster är markerat(!). OTROLIGT irriterande när man gör uträkningar eller skriver att den börjar göra varningsläten (plingande precis som om jag inte längre skriver i det fönstret) och jag måste hela tiden markera det fönstret igen för att kunna fortsätta skriva osv.
Troligen något program som vill uppdateras och varnar genom att slänga upp en ny ruta vilken blir det aktuella fönstret. Förutsätter givetvis att det poppa upp ett nytt fönster. Annar kan de vara möjligen att du kommer åt ALT+TAB av misstag?
Nej det hoppar inte upp något nytt fönster. Det som gör mig förbryllad.
En JAVA-uppdatering som trilskas. Men när jag trycker "installera" på den säger den att plattformen redan är uppdaterad.
ALT-TAB är orörda.
Virus?
Nej det hoppar inte upp något nytt fönster. Det som gör mig förbryllad.
En JAVA-uppdatering som trilskas. Men när jag trycker "installera" på den säger den att plattformen redan är uppdaterad.
ALT-TAB är orörda.
Virus?
Aktivitetsfältet/ikonerna nere vid klockan blir aktivt istället. Antagligen pga Javauppdateringen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!