2014-05-10, 14:50
Medlem
Hej!

Har trubbel med min stationära PC.

När jag sitter och skriver eller gör vad som helst så har datorn en tendens att efter någon minut "hoppa ur" fönstret. Precis som om den byter fönster tex som när jag nu sitter och skriver så byter den till ett annat fönster - det är bara det att inget fönster är markerat(!). OTROLIGT irriterande när man gör uträkningar eller skriver att den börjar göra varningsläten (plingande precis som om jag inte längre skriver i det fönstret) och jag måste hela tiden markera det fönstret igen för att kunna fortsätta skriva osv.

HJÄLP!
Citera
2014-05-10, 16:23
Medlem
Termosins avatar
Troligen något program som vill uppdateras och varnar genom att slänga upp en ny ruta vilken blir det aktuella fönstret. Förutsätter givetvis att det poppa upp ett nytt fönster. Annar kan de vara möjligen att du kommer åt ALT+TAB av misstag?
Citera
2014-05-11, 10:58
Medlem
Nej det hoppar inte upp något nytt fönster. Det som gör mig förbryllad.
En JAVA-uppdatering som trilskas. Men när jag trycker "installera" på den säger den att plattformen redan är uppdaterad.
ALT-TAB är orörda.
Virus?
Citera
2014-05-11, 11:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjcale
Virus?

Det vet du bäst själv. Uppdaterar säkerhetsprogrammet och kör en analys.
Citera
2014-05-11, 13:52
Medlem
Påminner lite om mitt problem som jag skrev om i windows-tråden för någon dag sedan.
(FB) Windows 7 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2014-05-11, 14:21
Medlem
Marlboromans avatar
Du kör inte trådlös mus och tangentbord? Det kan krångla när batterierna blir dåliga? Annars uppddatera antivirus/malware och scanna hela datorn!
Citera
2014-05-11, 15:42
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjcale
Nej det hoppar inte upp något nytt fönster. Det som gör mig förbryllad.
En JAVA-uppdatering som trilskas. Men när jag trycker "installera" på den säger den att plattformen redan är uppdaterad.
ALT-TAB är orörda.
Virus?
Aktivitetsfältet/ikonerna nere vid klockan blir aktivt istället. Antagligen pga Javauppdateringen.

Avinstallera Javan, starta om, kör Registerrensning med Ccleaner, starta om. Installera sedan om Javan, du hittar den här
http://www.oracle.com/technetwork/ja...s-1880261.html
Citera
2014-05-11, 15:47
Medlem
har du sett detta, kan det ge något?
http://windowssecrets.com/forums/sho...ow-loses-focus
Citera
2014-05-11, 15:57
Medlem
user.1s avatar
skrattade lite åt rubriken.

men tycker du ska testa att göra en virusscan först och främst. annars kan du göra en återställning, men det vill man ju helst inte göra i onödan.
Citera
2014-05-11, 20:43
Medlem
Jag tackar för alla tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här