2014-05-10, 15:50
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Bra gjort, rätt inställning! Du har antagligen en rätt tuff resa framför dig, men en resa mot frihet. Alkoholen var enklast för mig att kliva av. Det sitter ju inte kvar så länge i kroppen. Däremot sitter den kvar länge i knoppen! Finns ju överallt i samhället.

/Kram

Det är just det som är svårast för mig när det kommer till alkoholen. Den är överallt. och har man ingen egen så bjuder nån. och man måste komma med bortförklaringar. Men jag ska nog hitta folk som inte dricker får ge det lite tid bara.

Edit: Och bli ren själv först.
Senast redigerad av Mnemic0 2014-05-10 kl. 16:05.
Citera
2014-05-10, 16:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnemic0
Det är just det som är svårast för mig när det kommer till alkoholen. Den är överallt. och har man ingen egen så bjuder nån. och man måste komma med bortförklaringar. Men jag ska nog hitta folk som inte dricker får ge det lite tid bara.

Det är precis därför jag skrev att du skulle vara ärlig. Naturligtvis behöver man inte berätta om sitt problem för alla, men absolut till dom närmaste. Jobbigt men jävligt skönt att slippa slingra sig.
Citera
2014-05-10, 16:19
Medlem
Rajzormans avatar
Citat:

Testa svara på det bästa och ärligaste sättet kanske? Även om det är svårt men det får iallafall folk att fatta varför du säger nej och dem lär inte fråga igen och kommer förhoppningsvis stötta dig!
Citera
2014-05-10, 16:26
Medlem
Citat:
Jag drack bara på helger men mycket. en flaska whisky och någon öl slank oftast ner. Men så klart var det mindre i början.

Eftersom jag alltid jobbat så har jag aldrig druckit på Vardagar. Däremot har jag tagit Benso Innan och efter arbetet.

Känner igen mig sjukt mycket i det där. Sponken på helgen , och benz på vardagarna.
Starkt att ta tag i dina problem och skriva om dom här.

Jag har druckit nu, men ska följa din tråd och försöka peppa så mycket jag kan, och förhoppningsvis växa upp jag med.

Lycka till!
Citera
2014-05-10, 16:53
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Starkt jobbat av dig! Detta är början på en lång men lärorik resa. Ska bli kul att följa tråden.
Citera
2014-05-10, 16:57
Bannlyst
För att få till ett avslut så krävs det ett initiativ, du gör det på eget bevåg (frivilligt) vilket alltid är enklare. Hur kul är det att göra något som man blir "tvingad till"?

Det här fixar du.
Citera
2014-05-10, 17:04
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljechin
Känner igen mig sjukt mycket i det där. Sponken på helgen , och benz på vardagarna.
Starkt att ta tag i dina problem och skriva om dom här.

Jag har druckit nu, men ska följa din tråd och försöka peppa så mycket jag kan, och förhoppningsvis växa upp jag med.

Lycka till!

Tack för stödet. Det var svårt att lägga upp en sån här tråd min lista på missbrukspreparat är ju inte vacker och jag trodde faktiskt inte jag skulle få så mycket positiv feedback.

Jag hoppas att det går bra för dig med.

Lycka till
Citera
2014-05-10, 17:25
Medlem
Mnemic0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är precis därför jag skrev att du skulle vara ärlig. Naturligtvis behöver man inte berätta om sitt problem för alla, men absolut till dom närmaste. Jobbigt men jävligt skönt att slippa slingra sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Rajzorman
Testa svara på det bästa och ärligaste sättet kanske? Även om det är svårt men det får iallafall folk att fatta varför du säger nej och dem lär inte fråga igen och kommer förhoppningsvis stötta dig!

När jag är oss min Familj som jag valt att berätta allting för. Så gör dom det enkelt för mig dom ställer bort all alkohol när jag kommer och dom dricker inget när jag är där plus att jag alltid är välkommen Där.

Problem uppstår när någon tex fyller år släktingar och deras vänner, flickvänner kan vara vem som helst som följer med någon som blir bjuden och då dricks det ganska stora mängder alkohol. Märkte fort att jag hamna vid fel bord där 2 personer irriterade sig på att jag tacka nej till alkoholen under hela kvällen och dom skulle bjuda dom gav sig liksom inte dom ville att alla skulle festa helt enkelt. Slutade med att jag reste mig upp och sa lite för högt att jag är alkoholist era dumjävlar. sen dess säger jag alltid att jag ska upp och jobba dagen efter.
Citera
2014-05-10, 17:27
Medlem
Doktorphils avatar
Allting går så länge man vill själv.

Lycka till och hoppas det går bra
Citera
2014-05-10, 17:35
Medlem
Hejsoss avatar
Får du chansen tycker jag att du ska göra en 12-stegsbehandling, det har räddat mitt liv och miljoner andras med. Kör hårt och lycka till. Kom ihåg att oavsett hur skit det är så håll i dig för fan.
Citera
2014-05-10, 17:36
Medlem
Mnemic0s avatar
Tack till alla som vill följa tråden. det ger motivation
Jag kommer skriva hur det en går dvs även motgångar och eventuella återfall osv.
Jag har förstått att det blir en lång resa och förväntar mig inte att den bara kommer va positiv.
Ärligt skulle jag skriva i min egen dagbok, Synd för mig att jag valde ett öppet forum som dagbok.

Mvh
Citera
2014-05-10, 17:50
Medlem
Stort grattis till insikten och lycka till!

Jag hade själv en vän som i samma ålder som dig och efter ca 15 års brukande av precis allt som går att bruka, insåg samma sak. Han började få hjälp av missbruksvården och var på rätt väg. Men något hände, exakt vad vet jag inte, och han dog för 1 månad sedan. Hans begravning är inte förrän i början av juni, och det kommer ta flera månader att få fram exakt vad för skit han hade i kroppen. Hoppas du är starkare än vad han var, och kan bli ren och kry igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in