2014-05-10, 10:26
Medlem
swimmingpools avatar
Nr jag r inloggad p programmet Meddelanden kommer det upp popup-meddelanden frn folk mitt p skrmen, kan man ta bort det och erstta det med att ikonen bara hoppar eller gr ett ljud istllet?

Gr detta ven att gra p Skype?

Och mste Mail ppnas upp varje gng jag stter p datorn, jag vill bara att det ska vara p.

Tnker allts p nr folk lnar min dator, vill inte dom ska se allt. Men vill nd f veta om jag ftt ntt nytt. Kanske inte gr.
Senast redigerad av swimmingpool 2014-05-10 kl. 10:51.
Citera
2014-05-10, 15:27
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Kan bara svara p frgan om Mail: Du gr ner i docken och klickar p programmet med tv fingrar. D kommer det upp en meny. Dr avmarkerar du "ppna vid inloggning".

Nsta gng du startar datorn s ppnas drmed inte Mail automatiskt. Tvrt om gr du om du vill att andra program ska starta automatiskt efter uppstart.
Citera
2014-05-10, 15:29
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Kan bara svara p frgan om Mail: Du gr ner i docken och klickar p programmet med tv fingrar. D kommer det upp en meny. Dr avmarkerar du "ppna vid inloggning".

Nsta gng du startar datorn s ppnas drmed inte Mail automatiskt. Tvrt om gr du om du vill att andra program ska starta automatiskt efter uppstart.
Jo, men syns det nr jag fr ett nytt mail d? r inte programmet avstngt d liksom?
Citera
2014-05-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jo, men syns det nr jag fr ett nytt mail d? r inte programmet avstngt d liksom?

Nej just det, skulle skrivit att du inte ser att du har ftt mejl om det r avstngt.

Det du gr d, r att du startar Mail, men sedan stnger ner sjlva mejlfnstret. D r programmet igng, men det visas inte p skrmen. Dock kommer du se p Mail-ikonen att det finns nya mejl med dom vanliga rda pminnelserna.
Citera
2014-05-10, 16:39
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Nej just det, skulle skrivit att du inte ser att du har ftt mejl om det r avstngt.

Det du gr d, r att du startar Mail, men sedan stnger ner sjlva mejlfnstret. D r programmet igng, men det visas inte p skrmen. Dock kommer du se p Mail-ikonen att det finns nya mejl med dom vanliga rda pminnelserna.
Ok tack, d var det som jag trodde. Tnkte mer om nn annan startar min dator.
Citera
2014-05-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ok tack, d var det som jag trodde. Tnkte mer om nn annan startar min dator.

Frstr inte riktigt pongen med att om ngon annan startar din dator -att dom behver se att du har nya meddelanden? Varfr mste det synas att du har nya meddelanden om du inte r dr?

Och skulle du sitta brevid s r det vl bara att stnga ner programmen som visar meddelanden?
Citera
2014-05-10, 20:02
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Frstr inte riktigt pongen med att om ngon annan startar din dator -att dom behver se att du har nya meddelanden? Varfr mste det synas att du har nya meddelanden om du inte r dr?

Och skulle du sitta brevid s r det vl bara att stnga ner programmen som visar meddelanden?
Mail fnstret ppnas ju nr man startar datorn (om man valt det), och r det d nn annan som startat datorn n mig ser dom mina mail. Men skit samma, det r nog inget strre problem.
Citera
2014-05-10, 20:05
Medlem
Citat:
Mail fnstret ppnas ju nr man startar datorn (om man valt det), och r det d nn annan som startat datorn n mig ser dom mina mail. Men skit samma, det r nog inget strre problem.

Ja, fast avmarkerar du "ppna vid inloggning" s frsvinner ju hela ditt problem.

Nr du sjlv sitter vid datorn s ppnar du ju bara programmet som vanligt. Jag fattar inte ditt problem tyvrr.
Citera
2014-05-12, 14:43
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ja, fast avmarkerar du "ppna vid inloggning" s frsvinner ju hela ditt problem.

Nr du sjlv sitter vid datorn s ppnar du ju bara programmet som vanligt. Jag fattar inte ditt problem tyvrr.
Konstigt nog s ppnades inte fnstet nu nr jag startade datorn trots att jag valt att ppna vid inloggning, det var bra. Dock syntes ett litet meddelande hgst upp till hger om vad rubriken till de nya mailen r. Men som sagt, skit samma. Det r ok.
Citera
2014-05-12, 19:24
Medlem
Citat:
Konstigt nog s ppnades inte fnstet nu nr jag startade datorn trots att jag valt att ppna vid inloggning, det var bra. Dock syntes ett litet meddelande hgst upp till hger om vad rubriken till de nya mailen r. Men som sagt, skit samma. Det r ok.

Vill du inte ha notiser heller s kan du stnga av det under Systeminstllningar / Notiser
Citera
2014-05-13, 00:45
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Vill du inte ha notiser heller s kan du stnga av det under Systeminstllningar / Notiser
Jaha, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in