2014-05-09, 18:34
Medlem
En 27-åring man dömd till två års fängelse för våldtäkt. Det här landet är så fucking pinsamt. 2 år för en våldtäkt. I ett annat land eller ja alla andra länder förutom Sverige hade låst och kastat bort nyckeln.
Vem är det här smutset?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18850846.ab
Citera
2014-05-09, 18:42
Medlem
Riktigt förnedrande mot familjen att aset bara fick 2 år..
Citera
2014-05-09, 19:02
Medlem
gratzners avatar
Det här ufot vill jag veta vem det. Antagligen är han sur på hela samhället för att han inte kunde bli polis.
Citera
2014-05-09, 19:25
Medlem
Fram med namnet... nån måste ju veta vem aset är!
Citera
2014-05-09, 19:47
Medlem
Till att börja med måste jag säga att jag inte vet nånting om fallet och kommer inte veta nåt hur mkt jag än spekulerar. Jag tycker givetvis också att våldtäkt är nåt vedervärdigt, men är det bara jag som reagerar på att det inte står nånting öht om bevis? Allt verkar handla om hur trovärdig man kan låta.
Citera
2014-05-09, 19:51
Medlem
tardudenipruttens avatar
2 år va inte mycke att hänga i granen, tyvärr så är vårat rättsystem helt åt helvete. Man får länge straff om man har 1hg gräs än våldtäkt

kan det va en blatte?
Citera
2014-05-09, 19:57
Medlem
Det är helt sinnessjukt att en person som förstör någon annans liv (för alltid?) får två års fängelse.

Och med tanke på beskrivningen av gärningsmannen under gärningen ("svarta ögon") så får man intryck av att han är helt galen. Den här mannen kommer med all sannolikhet att begå nya övergrepp när han kommer ut.
Citera
2014-05-09, 19:58
Medlem
Snoreplys avatar
Jag har vetat vem mannen är och känt till historien sedan ett tag.

Domen är daterad 8 maj.

Killen är född 1986 och hemmahörande på Stora Essingen i Stockholm (i stämningsansökan i början av april hade han en adress i Täby).

Den tilltalades advokat som Aftonbladet nämner att de sökt, han heter Simon Bergström.

Målsägandes advokat är den kända Elisabeth Massi Fritz.

PS. Funderade på tråd här på Flashback, men avvaktade någon dag delvis för att jag inte såg någon tidning skriva om det i samband med att domen meddelades. (Nu startade NorraBotkyrka tråden för en dryg timme sedan, och jag såg själv AB:s artikel först alldeles nyss i samband med det.)

Citat:
Ursprungligen postat av gratzner
Det här ufot vill jag veta vem det. Antagligen är han sur på hela samhället för att han inte kunde bli polis.
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Fram med namnet... nån måste ju veta vem aset är!
Citera
2014-05-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpako
Till att börja med måste jag säga att jag inte vet nånting om fallet och kommer inte veta nåt hur mkt jag än spekulerar. Jag tycker givetvis också att våldtäkt är nåt vedervärdigt, men är det bara jag som reagerar på att det inte står nånting öht om bevis? Allt verkar handla om hur trovärdig man kan låta.

vad förväntar du dig när du läser en artikel på 474st ord? i aftonbladet dessutom.
Citera
2014-05-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoreply
Jag har vetat vem mannen är och känt till historien sedan ett tag.

Domen är daterad 8 maj.

Killen är född 1986 och hemmahörande på Stora Essingen i Stockholm (i stämningsansökan i början av april hade han en adress i Täby).

Den tilltalades advokat som Aftonbladet nämner att de sökt, han heter Simon Bergström.

Målsägandes advokat är den kända Elisabeth Massi Fritz.

PS. Funderade på tråd här på Flashback, men avvaktade någon dag delvis för att jag inte såg någon tidning skriva om det i samband med att domen meddelades. (Nu startade NorraBotkyrka tråden för en dryg timme sedan, och jag såg själv AB:s artikel först alldeles nyss i samband med det.)

Och du vill inte outa aset för att ... ???
Citera
2014-05-09, 20:03
Medlem
Jo jag vet att det är Aftonbladet lol, men diskussionen utgick ifrån den artikeln. Sen kanske nån här som är mer insatt kan komplettera med fler uppgifter.
Citera
2014-05-09, 20:03
Medlem
Snoreplys avatar
Den dömde mannen heter Ma* Garnefäl* (x + t).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in