• 1
  • 2
2005-08-18, 19:27
Medlem
Annars går det att spärra bilder i webläsaren??
Citera
2005-08-18, 19:30
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi har ingen sådan möjlighet. Det brukar kallas "VIP medlemskap" och dyl. och de flesta i forumet var tidigare emot detta

Som jag förstod den tidigare debatten så handlade den om ett VIP medlemskap med andra fördelar. Typ att man skulle få någon slags indikation på att man var en hardcoremedlem som var beredd att betala för flashback, sån "lunarisering" förstår jag om många är emot. Men ett abbonemangssytem som bara syftar till att betala för att slippa reklam utan att man får någon som helst offentlig credit för det, är väl ändå en annan sak?

Jag försår att reklamen genererar en inkomst, men det borde ju gå att prissätta abbonemanget så att den generar ungefär samma inkomst som reklamen?

Dock så kan det såklart vara så att det inte är lönt det. Det är ju möjligt att så få personer skulle betala och att utvecklingskostnaden för systemet skulle överskrida inkomsterna.
Citera
2005-08-18, 19:37
Medlem
Citat:
Vi har ingen sådan möjlighet. Det brukar kallas "VIP medlemskap" och dyl. och de flesta i forumet var tidigare emot detta (vill jag minnas, och vi har inte planerat att införa det tidigare heller). Reklam är det sett som enklast och billigast kan betala forumets fasta kostnader per månad.
Jag är inte säker på att VIP-medlemskap är rätt väg att gå. Vi har iallafall valt att inte ha det.

admin

Vad är det för fel med "VIP", som tar bort reklamen? Skulle ju vara perfekt
Citera
2005-08-18, 19:59
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Som jag förstod den tidigare debatten så handlade den om ett VIP medlemskap med andra fördelar. Typ att man skulle få någon slags indikation på att man var en hardcoremedlem som var beredd att betala för flashback, sån "lunarisering" förstår jag om många är emot. Men ett abbonemangssytem som bara syftar till att betala för att slippa reklam utan att man får någon som helst offentlig credit för det, är väl ändå en annan sak?
Varför betala för att slippa reklam när det enda man behöver göra är att ladda ner Firefox(gratis), installera ett plugin till firefox som heter adblock och sedan lägga till följande adress i adblock:
http://forum.flashback.info/bpics/*

Tror det är den enda, hittade ingen annan som jag har blockad som verkar höra till Flashback. Jag surfar helt utan någon som helst reklam.

Dessutom kan ni med Adblock välja att inte visa vissa personerns avatarer som ni kanske inte gillar av olika anledningar. Everybody wins!
Citera
2005-08-18, 20:08
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Varför betala för att slippa reklam när det enda man behöver göra är att ladda ner Firefox(gratis), installera ett plugin till firefox som heter adblock och sedan lägga till följande adress i adblock:
http://forum.flashback.info/bpics/*

Tror det är den enda, hittade ingen annan som jag har blockad som verkar höra till Flashback. Jag surfar helt utan någon som helst reklam.

Dessutom kan ni med Adblock välja att inte visa vissa personerns avatarer som ni kanske inte gillar av olika anledningar. Everybody wins!

För att då nekar man FB dess enda inkomstkälla, och riskerar att företaget inte längre har råd att betala för bandbredden. Vill jag neka ett företag inkomster för att gynna mig själv så väljer jag något annat företag än FB ltd.
Citera
2005-08-18, 21:30
Medlem
Citat:
Vi har ingen sådan möjlighet. Det brukar kallas "VIP medlemskap" och dyl. och de flesta i forumet var tidigare emot detta (vill jag minnas, och vi har inte planerat att införa det tidigare heller). Reklam är det sett som enklast och billigast kan betala forumets fasta kostnader per månad.
Jag är inte säker på att VIP-medlemskap är rätt väg att gå. Vi har iallafall valt att inte ha det.

admin
VIP-medlemskap diskuterades för fyra månader sedan. Då var det inte aktuellt.
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=197479

Personligen anser jag att FB utvecklas bäst genom att vara öppet för alla och gratis.

VIP-förmåner kan man hållas med i Rotary och liknande sekter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in