• 1
  • 2
2014-05-10, 15:53
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Nja, egentligen inte. Alla, verkligen alla tycker olika. Det waxet som någon totalsågar hyllas till skyarna av an annan. Så det är bara att ta första bästa och fortsätta så tills du finner det du gillar

Helt ärligt så är vissa typer av vax bättre för olika hårtyper.

Finns t.ex. ett Japanskt märke som inte fungerar på mitt tunna hår, då japsare överlag har en kraftigare kalufs än mig.

Om man vill ha någon form av struktur behöver man ett fiberrikt vax om man har tunt hår t.ex.

Nu hade ju TS inte det så det är egentligen orelevant. Jag själv har då 0 erfarenhet av tjockhår och vax. Det finns ju hur mycket vax som helst och det är ju dumt om han kastar pengar i sjön på vax som inte uppehåller hans kriterier så att säga
Citera
2014-05-10, 16:56
Medlem
akvifers avatar
Använde vax hela tiden förut tills jag provade Lanza Urban Molding Paste. Den är helt sjukt bra, alla bekymmer jag tyckte vaxet hade, som tex svårt att tvätta ur och doseringskänsligheten, försvann direkt. Går snabbt att styla håret som man vill också, dvs väldigt lättarbetad.

http://www.lanza.se/produkter/healin...molding-paste/

Verkligen en bra produkt, billig (169kr) och dryg. Räcker över ett år för mig och jag har kort till medellångt. Eftersom den har rätt fast konsistens och i tub så går det snabbt att dosera rätt. Smidigt om man har bråttom på morgonen som jag

Finns hos nästan alla frisörer, iaf i Sthlm.
Senast redigerad av akvifer 2014-05-10 kl. 17:04.
Citera
2014-05-10, 23:20
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Helt ärligt så är vissa typer av vax bättre för olika hårtyper.

Finns t.ex. ett Japanskt märke som inte fungerar på mitt tunna hår, då japsare överlag har en kraftigare kalufs än mig.

Om man vill ha någon form av struktur behöver man ett fiberrikt vax om man har tunt hår t.ex.

Nu hade ju TS inte det så det är egentligen orelevant. Jag själv har då 0 erfarenhet av tjockhår och vax. Det finns ju hur mycket vax som helst och det är ju dumt om han kastar pengar i sjön på vax som inte uppehåller hans kriterier så att säga
Okej, jag får se mig slagen
Tycker bara jag ser liknande trådar lite väl ofta..
Citera
2014-05-11, 17:17
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Okej, jag får se mig slagen
Tycker bara jag ser liknande trådar lite väl ofta..

Det sista har du allt rätt i dock
Citera
2014-05-11, 20:16
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Använde vax hela tiden förut tills jag provade Lanza Urban Molding Paste. Den är helt sjukt bra, alla bekymmer jag tyckte vaxet hade, som tex svårt att tvätta ur och doseringskänsligheten, försvann direkt. Går snabbt att styla håret som man vill också, dvs väldigt lättarbetad.

http://www.lanza.se/produkter/healin...molding-paste/

Verkligen en bra produkt, billig (169kr) och dryg. Räcker över ett år för mig och jag har kort till medellångt. Eftersom den har rätt fast konsistens och i tub så går det snabbt att dosera rätt. Smidigt om man har bråttom på morgonen som jag

Finns hos nästan alla frisörer, iaf i Sthlm.

Kör med den också, räcker sjukt länge och fungerar lika bra på kort som långt hår .
Citera
2015-12-30, 16:37
Medlem
trapzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Kör med den också, räcker sjukt länge och fungerar lika bra på kort som långt hår .

Håller med om att den är grym! Däremot så fort man får lite tjockare hår blir det typ omöjligt att styla håret med Lanza..

Hittade efter lite letande http://www.hårvaxguiden.se/basta-harvaxet/ där dem rekommenderade Fudge Matte hed som jag tycker funkar lika bra som Lanza men blir enklare att styla när håret blir längre och tjockare..
Citera
2015-12-30, 16:46
Medlem
Smatters avatar
Det var någon här inne som tipsade mig om "E+46 Xtreme Fiber" den svarta burken. Fyfan vad bra den är. KÖP!
Citera
2016-01-09, 17:10
Medlem
OrganiseratKaoss avatar
jag älskar "the dude" från waterclouds, det finns 2 olika. en pomad som är lite tunnare och mjukare. den andra är en matt paste som är hårdare och har då mer stadga. det finns även en gele som jag använder mest, den är såklart kladdig i början men stelnar snabbt. den har mest stadga enligt mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in