2014-05-08, 23:51
Medlem
Hej sitter på ett parti Hälleflundraskrov jag kommit över och undrar vad ni skulle gjort med den? Första tanke är givetvis att göra en grym fond som bas till soppa eller vitvinssås. Förslag tack
Citera
2014-05-09, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neo3000gt
Hej sitter på ett parti Hälleflundraskrov jag kommit över och undrar vad ni skulle gjort med den? Första tanke är givetvis att göra en grym fond som bas till soppa eller vitvinssås. Förslag tack

Jag har inga förslag, men du ska veta att hälleflundra är en av de mest lyxiga fiskarna man kan äta!

Många av de allra finaste restauranger i Europa har just hälleflundra som del i sin paradrätt.
Senast redigerad av frukostvin 2014-05-09 kl. 01:26.
Citera
2014-05-09, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frukostvin
Jag har inga förslag, men du ska veta att hälleflundra är en av de mest lyxiga fiskarna man kan äta!

Många av de allra finaste restauranger i Europa har just hälleflundra som del i sin paradrätt.

Noma i Danmark och fantastiska el bulli i Spanien!

Jag försöker vara lite ... ja!
Citera
2014-05-09, 07:01
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Ärligt talat, på skrov finns ju inte så jättemånga alternativ. Du har ju redan kommit på svaret!
Citera
2014-05-09, 16:45
Medlem
Sant så sant Blev en fond till en suverän fisksoppa
Citera
2014-05-09, 21:43
Bannlyst
Citat:
Sant så sant Blev en fond till en suverän fisksoppa

Det låter finemang!
Citera