• 9
  • 10
2014-05-11, 00:07
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Färdigmat t.ex piroger eller portionsförpackad fryst mat som en del föreslår är ju otänkbart om man har dåligt med pengar. De som snackar om sånt är nog bara såna som aldrig upplevt hur det är att vara fattig....

Det går bra att leva på endast ris, pasta, morötter och gul lök under längre perioder. Till exempel spagetti+morot till lunch, och ris+gullök till middag! Undvik också att handla tillbehör som dricka och bröd eftersom det är högt kilopris på sånt. Möjligen storpack med knäckebröd till frukost, men skippa det mjuka brödet iaf.

Var rädd om alla ägodelar också, så att det inte dyker upp oväntade inköp. T.ex ta in cykeln i lägenheten nattetid, tappa inte datorgrejer eller mobil i golvet.....självklarheter i och för sej.
Citera
2014-05-11, 11:18
Medlem
Behringo-starrs avatar
Ska du leva på nudlar så köp dem för fan inte på coop eller andra vanliga butiker.
Dels är de dyra och dels smakar de fan jämfört med de du kan hitta på en asiatisk matbutik.
På lokala kinalivsen får jag 5 paket för 10 medan en paket kostar 6:90 på svennebutiken.

Rekommenderar varje nudelentusiast att våga sig in på sin lokala chingchongbutik och smaka sig genom sortimentet. Nudlar är så mycket mer än de Syntetbrickor med salt som säljs på coop.
Citera
2014-05-11, 11:26
Medlem
Clarizos avatar
Köp billigt skit. Typ massvis med pasta. Nikotin får du skita i helt enkelt! Mat är de viktigaste just nu
Citera
2014-05-12, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Jag måste ha nikotin, utan nikotin kommer jag klättra på väggarna. Svårt o bara sluta efter 20 år

Det är din egen situation du har satt dig i. Tobak är djävulens drog.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in