Har på senare tid använt en del lustgas i berusningssyfte. Köpt lustgaspartoner (gräddgas) och skruvat in dem i tom sifon och därefter andats in lustgasen ur sifonen. Det kan bli ganska kallt om man inte låter den stå ett tag, men jag väntar inte ofta på att det ska bli lite varmare utan brukar köra flera på rad. Det som jag känt hittills är att mun och hals kyls ner och det blir lite svårt att svälja en kort tid, jag har även upplevt så kallad brain freeze, som man tex kan få om man dricker milkshake för snabbt.
Jag inser att detta inte är gör gott för min hälsa, men jag undrar om det är risk för permanenta skador i mun/ hals? Även om den kalla gasen på något sätt kan påverka hjärnan i och med de så kallade brain freezen som jag upplever?
Fylla en ballong med gasen och sedan andas in långsamt därifrån brukar väl oxå funka? Kan inte tänka mig att det är särskilt hälsosamt i längden att andas in det direkt från sifonen
Fylla en ballong med gasen och sedan andas in långsamt därifrån brukar väl oxå funka? Kan inte tänka mig att det är särskilt hälsosamt i längden att andas in det direkt från sifonen
Jo, detta har jag tänkt göra, men hade gärna hört någon som kan detta förklara vad som kan hända osv. om jag fortsätter med sifonen. Om det finns skaderisk eller om jag bara är hypokondrisk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!