2014-05-06, 17:46
Medlem
M Nordströms avatar
Vad tycker ni om att ett riksdagsparti vill förbjuda ett annat riksdagsparti att besöka skolor och arbetsplatser? Nu vill en företrädare för MP förbjuda SD att besöka skolor och arbetsplatser.
Citat:
Sverigedemokraterna bör varken tillåtas att besöka skolor eller arbetsplatser och bör heller inte få annonsera på kommunalägda skyltar. Anledningen är att partiet inte "respekterar mänskliga rättigheter", enligt en miljöpartist.

http://www.friatider.se/milj-partist-vill-f-rbjuda-sd-bes-k-p-skolor
Citera
2014-05-06, 17:50
Medlem
Det står inte varför SD bryter mot "Mänskliga rättigheter". Är det en "Mänsklig rättighet" att bosätta sig i Sverige? Eller vad var poängen?
Citera
2014-05-06, 17:50
Medlem
Men vad händer om en enskild sverigedemokrat inte respekterar mänskliga rättigheter då?

Enligt samma logik så representerar ju den enskilda medlemmen hela SD, precis som du menar att en enskild miljöpartist representerar hela Miljöpartiet
Citera
2014-05-06, 17:51
Medlem
retepm.s avatar
Det är väl vad man kan förvänta sig av den hysteriska vänsterpöblen. De verkar ha SD-fobi hela bunten.
Citera
2014-05-06, 17:51
Bannlyst
Jag tycker att MP, V och F! bör förbjudas samma. Undra vad de har att säga om det?

Som vanligt ska det bli verbala våldtäkter på demokratin i valtider. Måste vara jobbigt för de goda att se SD köra om.
Citera
2014-05-06, 17:52
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag är tveksam till det här med politiska partier i skolan öht.
Citera
2014-05-06, 17:59
Medlem
erkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Kan hålla med om detta.
Citera
2014-05-06, 18:03
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433
Det står inte varför SD bryter mot "Mänskliga rättigheter". Är det en "Mänsklig rättighet" att bosätta sig i Sverige? Eller vad var poängen?

Det är antagligen inte någon större bedrift att anses inte respektera mänskliga rättigheter i ögonen på ett parti som vurmar för öppna gränser och svenska bidragspengar till allt som rör sig.
Citera
2014-05-06, 18:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
Kan hålla med om detta.
Suck. Låt mig gissa - ni vill att skolan ska vara "neutral"?
Genom att förbjuda regimkritiska åsikter? Ni tror att utbyten av idéer är farliga, och därför måste de stackars barnen skyddas?

Att ta bort idéer och perspektiv från skolan är nog inte rätt väg att gå för att hålla den neutral. Har ni tänkt på att man även kan vara neutral genom att tvärtom tillåta alla åsikter? Fast det har ni säkert inte, så skyddade från perspektiv och idéer som ni säkerligen är

Låt mig gissa, ni vill ni att journalister också ska sluta uttrycka åsikter och belysa perspektiv också?

Vad jag ser er skriva i er jakt på neutralitet är ungefär "Bort med idéer, lösningar, kritiskt tänkande, problembelysning och förmågan att tänka själv!".

Fördelen med yttrandefrihet är att man får ta del av nya perspektiv som man kanske inte ännu tänkt på. På så sätt kan vi effektivare finna den bästa lösningen på problem man upplever, aldrig upplevt eller kanske till och med varför det inte är något problem. Ta inte bort det, tack.
Senast redigerad av 3. 2014-05-06 kl. 18:38.
Citera
Medlem
Citat:

Jag instämmer.

Förövrigt så tycker jag det är dåligt av alla dessa partier som fryser ut och försöker motarbeta SD. Det blir ju bara ett bakslag, en enorm mängd med sympatiröster för SD. Värst är nog när 10,000 kommunister misshandlar och förstör en hel stad för att 30 stycken "nazister" är ute på stan. Skulle man bara ignorera dem så försvinner dem också ganska snabbt, eller förbli relativt små.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
Kan hålla med om detta.
Antingen tillåts alla politiska partier, eller också inga. Men det alternativet fungerar kanske inte för MP och deras anhängare.
Citera
2014-05-06, 18:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ER433

Det var en mycket tydlig markerad källhänvisning i texten. Hade du tryckt på den hade du fått veta svaret.

Citat:
SD har flera gånger i praktiken uttalat att de inte står bakom konventioner om människors okränkbara rättigheter när de uttalat motstånd mot religionsfrihet i Göteborg. Till exempel var detta tydligt i deras budgetförslag 2013 som vill begränsa den religion som de inte uppfattar som ”svensk”.

SD:s lokala gruppledare – Arne Steen – uttalade i GP den 4 april 2014 att människor är oönskade om de kommer ifrån länder som ligger söder om Alperna jämfört med norr om. Det är definitivt att sortera människor utifrån kriterier som kränker individers grundläggande rättigheter.

Vidare förklarade Steen i intervjun att familjer som inte stämmer in i den klassiska heteronormen – kärnfamiljen – inte är en del av det ”goda samhället”. Det kanske också förklarar varför SD i kommunfullmäktige röstat emot införande av HBTQ-rådet i Göteborg bland annat med motiveringen ”... ägna inte samhällets resurser till att uppmuntra sexuella böjelser som en ganska stor majoritet finner saknar samhällsnyttiga moraliska och etiska regler.” (Robert Quiding kommunfullmäktige den 13 juni 2013).

I ovan nämnda GP-intervju vill inte SD se familjeåterförening i Göteborg för att ”...anhöriginvandrare inte brukar försörja sig själva”. Nej, det är visserligen sant men inte heller något vi borde förvänta oss, eftersom en absolut majoritet av anhöriginvandrarna är barn! Enligt barnkonventionen, till exempel, så ska barn få vara tillsammans med sina föräldrar och utbilda sig. Enligt samma konvention ska barn inte tvingas att försörja sig själva eller sin familj.

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2361422-darfor-ska-sd-inte-fa-komma-in-i-skolorna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in