Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-06, 14:42
  #1
Medlem
Latrotoxins avatar
Epic Games kommer enligt Mark Rein och Paul Meegan släppa information på torsdag 8 maj om nästa version av Unreal Tournament.

http://www.twitch.tv/UnrealEngine

Även om jag tycker att UT99 version var den bästa så tycker jag ändå att UT spelen är intressanta.

Ska bli kul och se om de har tänkt om något, och hur de har tänkt utveckla spelet, med tanke på att det inte gick så bra med UT3.
Citera
2014-05-06, 14:53
  #2
Medlem
plusforwards avatar
Bra, det behövs fler arena fps!
Citera
2014-05-06, 14:57
  #3
Medlem
askers avatar
Recept för framgång:
Mindre trams med fordon, öppna landskap och sån skit. Mer fokus på smart leveldesign, varierade minimalistiska vapen, skillbaserad movement med högt skilltak och bra gamemodes så kan det bli bra.
Citera
2014-05-07, 07:16
  #4
Medlem
Latrotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Recept för framgång:
Mindre trams med fordon, öppna landskap och sån skit. Mer fokus på smart leveldesign, varierade minimalistiska vapen, skillbaserad movement med högt skilltak och bra gamemodes så kan det bli bra.

Håller med!

En annan storhet med UT99 var ju att skapa egna banor men på grund av att det är så komplicerat att skapa banor till nya spel försvinner den aspekten. Till UT99 kunde jag göra en bra bana på några dagar till UT3 tog det 6 månader.
Citera
2014-05-08, 21:35
  #5
Medlem
Latrotoxins avatar
Det verkar ju lovande!

https://www.unrealengine.com/blog/th...t-begins-today


För er som inte orkar läsa:
  • Utvecklingen av Unreal Tournament för UE4 startar idag.
  • Utvecklingen kommer att ske helt öppet, och källkod kommer finnas tillgängling för UE4 prenumeranter på GitHub.
  • Fokus på traditionell arena FPS, ala UT 99.
  • Utvecklas först och främst för PC, Mac och Linux.
  • När spelet släpps är det gratis, inte Free2Play, utan gratis.


Jag tycker att det verkar vara ett spännande sätt att ta UT-konceptet vidare i framtiden.
Citera
2014-05-09, 09:10
  #6
Medlem
PrinceMeandors avatar
Låter spännande. Marknaden behöver ett FPS som vågar vara oldschool och avvika från COD/BF mallen.
Citera
2014-05-09, 09:11
  #7
Medlem
plusforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Låter spännande. Marknaden behöver ett FPS som vågar vara oldschool och avvika från COD/BF mallen.

Finns ju quake live redan iofs..
Citera
2014-05-09, 15:43
  #8
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Recept för framgång:
Mindre trams med fordon, öppna landskap och sån skit. Mer fokus på smart leveldesign

Kunde inte ha sagt det bättre själv, UT dog när de försökte efterlikna Halo. Om jag har förstått det rätt är det helt öppet för moddare att vara med i skapandet av nya UT? Dags att dra igång då!

"Gauntlet", "Face", Caves" och "Dreary", klassiska och balanserade CTF-kartor, får väl utgå från dem.
Citera
2014-05-09, 16:26
  #9
Medlem
SchmiDt-s avatar
Alltid älskat ut serierna. UT2004 var bra, men efter det började det bli sämre.

Just nu lirar jag Titanfall som är likt UT. Men vill ha riktiga unreal.
Citera
2014-05-09, 19:36
  #10
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchmiDt-
Alltid älskat ut serierna. UT2004 var bra, men efter det började det bli sämre.

Just nu lirar jag Titanfall som är likt UT. Men vill ha riktiga unreal.
Det har kommit ETT Unreal Tournament-spel efter UT2004.... Och Titanfail är inte ett dugg likt UT. Titanfall är framtidsCoD fast med inslag av mechs och att man kan kuta på väggar. Vilket självklart inte är konstigt eftersom det är gamla CoD-utvecklare som gjort det.

Kände på mig att de skulle komma med något bogus när de inte revealade spelet direkt utan skulle hålla någon twitch streams-reveal (var rätt obvious men ändå). Inget gjort på spelet hittills utan det ska göras med hjälp av communityn och vara gratis. Tror inte ett skvatt på att detta spelet kommer bli något vettigt alls. Nästan så att ett UT3 med mikrotransaktioner hade varit bättre (och då hade det varit illa). Blir glatt överraskad om detta blir ett värdigt spel.
Citera
2014-05-10, 01:18
  #11
Medlem
Korneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanashi
Det har kommit ETT Unreal Tournament-spel efter UT2004.... Och Titanfail är inte ett dugg likt UT. Titanfall är framtidsCoD fast med inslag av mechs och att man kan kuta på väggar. Vilket självklart inte är konstigt eftersom det är gamla CoD-utvecklare som gjort det.

Kände på mig att de skulle komma med något bogus när de inte revealade spelet direkt utan skulle hålla någon twitch streams-reveal (var rätt obvious men ändå). Inget gjort på spelet hittills utan det ska göras med hjälp av communityn och vara gratis. Tror inte ett skvatt på att detta spelet kommer bli något vettigt alls. Nästan så att ett UT3 med mikrotransaktioner hade varit bättre (och då hade det varit illa). Blir glatt överraskad om detta blir ett värdigt spel.
Det beror vad jag förstått helt på communityt runt spelet iom att det utvecklas av alla som vill vara med och vad jag läst mig till på officiella forumet så verkar det luta mot en blandning av UT99 och UT2004.

Se själv:
https://forums.unrealengine.com/foru...eal-Tournament
Citera
2014-07-29, 20:34
  #12
Medlem
plusforwards avatar
Det ser ju ut som UT3. Samma movement, samma vapen..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback