• 2
  • 3
2014-05-07, 17:23
Medlem
Okej och okej. Om man tycker att det är en klok idé så varsågod, men jag föreslår det inte. Det optimala är väl att barnet får bilda sig en egen uppfattning om vad han/hon tycker är rätt.
Citera
2014-05-07, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18794816.ab

"Frågan om föräldrar får fostra sina barn till nazister är inte helt självklar.

– Barn har rätt att lära sig om mänskliga rättigheter och människors lika värde, säger barnrättsjuristen Emma Schönberg på Unicef.

Det finns ingen tydlig lagstiftning kring frågan om föräldrar har rätt att uppfostra sina barn till nazister."

Vad anser ni om detta?

Nej inte ok oavsett vad.
Citera
2014-05-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Säger du samma sak anbelangande all liberal-marxistisk propaganda som skolan tvingar på barnen?

Som sagt tycker barn ska få bilda sin egen uppfattning och jag är lika mycket i mot marxism/kommunism/extremvänstern som jag är i mot nazism och extremhögern så ja jag tycker barn inte ska lära sig sånt.
Citera
2014-05-17, 14:04
Medlem
provocative77s avatar
Jag anser att det är varje förälders fulla rätt att fostra sina barn att bli det de själva vill.
För mig är det helt ok att även fostra dem till knarkare om de vill. Förr eller senare kommer en dålig uppfostran bita en i svansen ändå.
Citera
2014-05-18, 21:56
Medlem
Maledictuss avatar
Det är lika rätt eller fel som att uppfostra barnen till att tro på någon annan extrem ideologi, exempelvis kommunism, fascism, feminism, PK-trams.
Citera
2014-05-19, 23:19
Medlem
Frågan är ju hur man skall bete sig om vissa föräldrar gör det. Och blir det då ok att uppfostra sina barn religiöst exempelvis? Det kan inte vara gynnsamt för ett barns utveckling att få höra om helvetet och att människor skall hamna där om de inte till hör den eller den religionen.

Så sanningen är, som jag ser det, att det är fruktansvärt och tragiskt att uppfostra barn till nazister men att åtminstone jag undrar vad man bör göra åt det utom att envist hävda sin egen ståndpunkt.

Tricky business.
Senast redigerad av Hiitsme 2014-05-20 kl. 00:12.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in