2014-05-05, 13:35
Medlem
Har sökt Datalogi på SU till hösten, men är väldigt intresserad av att komma i kontakt med någon/några som läser/läst utbildningen, för att få en bättre uppfattning om hur pass tung matten är. Några förslag på hur man lyckas med detta?
Citera
2014-05-05, 13:49
Medlem
Mejla studentkåren eller programmets studievägledare och fråga om det finns någon studentgrupp eller sektionsförening på datalogiprogrammet.
Citera
2014-05-05, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janejja
Har sökt Datalogi på SU till hösten, men är väldigt intresserad av att komma i kontakt med någon/några som läser/läst utbildningen, för att få en bättre uppfattning om hur pass tung matten är. Några förslag på hur man lyckas med detta?

Rekommenderar kontakt via linkedin, de flesta som jobbar har en profil och likaså många studenter.
Citera
2014-05-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammer
Rekommenderar kontakt via linkedin, de flesta som jobbar har en profil och likaså många studenter.

Hur hittar jag folk på linkedin som just läst datalogi på nada? Via google hittade jag en person på linkedin som verkar ha läst där, men det var 2001-2005 och verkar vara 4-årigt, så det är ju inte direkt relevant.
Senast redigerad av Janejja 2014-05-05 kl. 20:18.
Citera
2014-05-05, 21:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janejja
Hur hittar jag folk på linkedin som just läst datalogi på nada? Via google hittade jag en person på linkedin som verkar ha läst där, men det var 2001-2005 och verkar vara 4-årigt, så det är ju inte direkt relevant.
Du söker på LinkedIn?
Citera
2014-05-06, 15:21
Medlem
ICanHass avatar
Nu vet jag inte hur det ser ut vid just SU, men många skolor i landet erbjuder dig att komma dit över en dag och skugga en nuvarande elev. Har själv haft personer som funderat på att läsa mitt program med mig vid ett antal tillfällen, och jag tror att det ger en rätt bra bild av vad som sker på programmet.
Kontakta SU och hör om den möjligheten finns (Om du kan ta dig dit över en dag hyfsat smidigt dvs)
Citera
2014-05-06, 15:29
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Nu vet jag inte hur det ser ut vid just SU, men många skolor i landet erbjuder dig att komma dit över en dag och skugga en nuvarande elev. Har själv haft personer som funderat på att läsa mitt program med mig vid ett antal tillfällen, och jag tror att det ger en rätt bra bild av vad som sker på programmet.
Kontakta SU och hör om den möjligheten finns (Om du kan ta dig dit över en dag hyfsat smidigt dvs)
Detta är en mycket bra metod, som jag hoppas att fler lärosäten eller studentföreningar inför. Att faktiskt få vara med en dag och samtala med en student som läser utbildningen skulle nog underlätta studievalet för vissa.
Citera
2014-05-06, 21:44
Medlem
Fick tag i en gammal elev. Hans kommentar angående matten var "du kommer att få studera väldigt mycket även om du är väldigt begåvad i matematik" (vilket jag inte är. Typisk VG-elev). Vetifanken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in