• 1
  • 2
2005-08-21, 10:38
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
UHT-mjölk är banne mig G-O-T-T, speciellt att doppa kardemummaskorpor i. Mums! Förresten har Arla sålt UHT-mjölk i evigheters evigheter (det är förpackningarna med någon slags tecknad svensk sommar på), men den kostar runt 13-16 kr/l.
Citera
2005-08-21, 12:52
Medlem
jokers avatar
Perfekt! Nu kan man altid ha en liter mjölk hemma utifall nån mjölkdrickare kommer på besök. Dessutom så är mjölken fördömd av Marit Quissling vilket enbart är ett plus.
Citera
2005-08-21, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Lite tråkigt men för egen del så kan jag säga att den sortens mjölk funkar bra när jag är utomlands så varför ska man inte kunna dricka den när man är i Sverige...

Håller inte med.
Jag försöker alltid köpa färsk mjölk utomlands. Den andra ger mig kallakårar
Citera
2005-08-22, 11:58
Medlem
Ljunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Rör inte våran mjölk! Man undrar ju hur djävla mycket konserveringsmedel och skit man haft i den där smörjan. Och som nån påpekade, om hållbarheten nu bara gäller oöppnad förpackning så finns det väl ingen mening med det hela? Hur ofta köper man mjölk och sedan låter den stå i kylen flera veckor innan man öppnar den? Det är vid såna här tillfällen det är viktigt att vi mjölkdrickare ser till att bojkotta alla budgetvarianter av det vita guldet!

det är dock inga konserveringsmedel i mjölken.
mjölken värms upp till 130grader och kyls sedan ner på mindre än en sekund,
detta ska tydligen bidra till den långa hållbarheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in