2014-05-04, 23:28
Medlem
clitcommanders avatar
(Hade svårt att hitta ett passande ställe för den här tråden eftersom den handlar om film, animering, tro, droger, insikter och kultur)

Stötte på den här animerade musikvideon för länge sen när jag var riktigt bäng och den tog verkligen min värld med storm. Jag hade aldrig sett något lika vackert och intressant. Jag tänker att många av er borde ha sett den här filmen eftersom den kommer fram om man söker på internets galatiska sökvägar efter ''Watch When Your High''. Inte kan det bara vara mig den har gjort stort intryck på?
Här är iallafall min tro och resension om vad filmen handlar om.

I stora drag tror jag det handlar om hur naturen ser på medans människor förstör hela jorden och tillslut när bara robotar finns kvar så inser robotarna att dom inte kan leva utan männsikor och det sista tecknet på mänskligt liv dör. Men vi tar det från början!

0:15 media uppfinns, av människan och en ny era av jorden tar fart(tv, radio, nyheter, illuminati)

0:43 Media som nu tröttnat på kortfilmer om tåg och folk som går ut från sina arbeten, öppnar nu upp sina ögon för naturen.

0:57 Media går ut i naturen för att förgäves försöka sig förstå sig på djuren och skapa roliga tv program för alla människor i tv sofforna. Eftersom djur är så rena och inte förstår/bryr sig om sådana saker som media så vänder dom ryggen till.

1:07 Media blir ledsen och tar sitt första steg mot att omedvetet förstöra hela planeten. Media börjar göra djuren roliga. I filmen är dom målade i roliga färger men så som jag tänker så menas det med att Youtube och allt kommer. På Youtube/Discevery Channel etc vill vi bara se djur som beter sig annorlunda, dom ramlar, kramas, äter upp varandra osv. Ingenting som har med djur och natur i stort att göra bryr sig människan om.

1:20 Media samlar ihop all djur och natur och kletar ihop dom till en enda smet för sedan göra roliga saker med dom, så att människan ska ha nåt att skratta åt eftersom att vanliga djur inte är intresant för människor längre.

2:08 Här har det skett. Djuren och natuen är inte som den har varit, dom har knasiga färger och dansar till musiken. Så onaturligt det kan bli.

2:30. Från att ha varit helt vanlig människor. I filmen ser vi hur människor ''byggs'' ihop och går i takt till musiken. I mina ögon betyder det att media också börjar bygga om oss också så att det ska gynna dom stora företagen/illuminati/media i sig. Varje dag ser vi tv program om hur vi ska leva. Vänner, How I Met Your Mother, alla dockusåpor. Varje dag ser vi kända skådespelare som berättar för oss hur vi ska va, bete oss, vad vi ska sträva efter, vad vi ska ägna våra liv åt. Människan blir så hjärntvättat och glömmer hela planeten och tänker bara på sig själv i sitt inrutade liv.

2:46 Här tycker jag att vi ser det starkaste exemplet av dom alla. Vi alla sitter och glår på samma trista uttjatade, HJÄRNDÖDA skämt. Och vi gillar det.

3:11 Här är vi totalt hjärndöda och media kastar omkring oss sina händer och vi kan inte göra någonting åt det, för vi vet inte att det händer.

3:29. Den enligt mig finaste bilden i hela filmen. En stor man som enligt vad jag tror ska förställa hela mänskligheten, sitter lutad och glor helt hjärndött in i tv:n.

3:34. Bam! Det första smällen kommer. Om vi nu tänker att vi hade lite vätt kvar så ser vi nu har media slår allt det fina och värdefulla ut ur vårat huvud. Små fåglar och djur flyr/glöms bort av människan som glad och helt oventades ägnar sin tid åt något helt värdelöst och glömmer bort allt det fina vi har.

4:04. Sen den senaste punkten har mycket hänt, detta har alltså inte skätt än i våran värld men det är i mina ögon en blick in i framtiden. Människan har blivit helt fest vid elektroniken och media och mer och mer robotar tillkommer på jorden. Det vi nu vittnar är den sista roboten/mediet som sitter ensam kvar och inser att den inte kan leva utan männsikor eftersom att människan skapapade den. Människan kunde inte leva kvar i sin tur för att den glömde bort det viktiga och lät vannsiniga saker som pengar, makt, media, illiminati ta över deras hjärnor och dom gav sina liv till att bygga dom sista robotarna till slut.

4:31. Media, människans påhitt och stora pokal dör. Det sista tecknet på mänskligt liv dör.

4:50. Renen som står kvar, är för mig en symbol för hela djuriket, som hela tiden titat på människans uppbygnad och fall. Djurriket, så ovetande och så naturligt skulle aldrig aldrig aldrig bry sig om något så fåfängt som media och elektronisk framgång. Renen ser hur människan och allt vi åstakommit till slut dör. Helt utan mening. Inget hade någon mening av det som människan gjorde med sina liv.
Om vi tittar på hur djuret ser ut, så ser det inte ut som i början. I början om filmen ser djuren normala ut men nu ser vi att djuret har massa konstiga färger. Det är ett skadat djurike vi ser framför oss. Vi människor har inte bara förstört oss själva, utan också det enda som fanns med oss från början, djur och natur. Kanske börjar allting sen om? Eller inte. Det enda som är säkert är att vi människor aldrig kommer va lika smarta som djuren och helt enkelt inte bry oss om vad samhället säger åt oss.

Detta är då mina tankar om filmen. Jag har sett den ett flertal gånger och för det mesta när jag varit bäng. Har ni tankar på den här filmen och också funderat över vad den handlar så vill jag gärna höra. Det är ju trots allt det som var meningen med den här tråden.
Mvh.
Citera
2014-05-04, 23:36
Medlem
Väldigt bra analys! Har själv varit inne på något liknande

Det är en fantastisk animation för övrigt.
Citera
2014-05-04, 23:48
Medlem
clitcommanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
Väldigt bra analys! Har själv varit inne på något liknande

Det är en fantastisk animation för övrigt.

Tack så hjärtligt!
Ja visst är den underbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in