• 2
  • 3
2014-05-04, 15:49
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
För att klargöra så var hon minderårig ja, (15,16 år)
Men vad fan? Vi pratar inte daddy issues, vi pratar gnandaddy issues.
Kan du inte försöka snacka med tjejen?
Det låter väldigt osunt..
Citera
2014-05-04, 16:33
Medlem
Vad har du tänkt ni ska göra åt det då?

Lönnmörda gubben.

Försöka få honom att inse hon är för ung.

Få henne förstå hon är fel ute.

Eller vända upp och ner på samhället och störta deras förhållande.

Det är inget du/ni kan göra åt detta det är bara acceptera är man förälskad så är man och då har åldern ingen betydelse. Hon är vuxen nu att bestämma över sig, hade det varit så att hon vid 14-15 års ålder varit kär i honom och han besvarat det då hade jag gripit in och försökt få honom backa , tom med våld.

Men om dom nu har fotbollen ihop så är det väl mer än vissa andra par och något man får låta vara helt enkelt.
Sen om det tar slut kan du ju stå där och tala om för henne hur korkat det va men nu... nej acceptera.
Citera
2014-05-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Vad har du tänkt ni ska göra åt det då?

Lönnmörda gubben.

Försöka få honom att inse hon är för ung.

Få henne förstå hon är fel ute.

Eller vända upp och ner på samhället och störta deras förhållande.

Det är inget du/ni kan göra åt detta det är bara acceptera är man förälskad så är man och då har åldern ingen betydelse. Hon är vuxen nu att bestämma över sig, hade det varit så att hon vid 14-15 års ålder varit kär i honom och han besvarat det då hade jag gripit in och försökt få honom backa , tom med våld.

Men om dom nu har fotbollen ihop så är det väl mer än vissa andra par och något man får låta vara helt enkelt.
Sen om det tar slut kan du ju stå där och tala om för henne hur korkat det va men nu... nej acceptera.

Nej nej, Lönnmörda inte nej. Jag har inte sakt att jag ska göra något åt de. Hon är ju trots allt myndig som du säger. Då kan man inte göra något juridiskt åt det heller, eftersom det är lagligt. Så de är de enda man får göra, antingen göra något kriminellt mot han, eller acceptera de liksom. Men de kommer jag inte göra för är en rätt snäll person i fråga
Citera
2014-05-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Men vad fan? Vi pratar inte daddy issues, vi pratar gnandaddy issues.
Kan du inte försöka snacka med tjejen?
Det låter väldigt osunt..
Ja verkligen! Jo ska väl försöka snart, men grejen är att tror inte de kommer hjälpa så mycket eftersom deras föräldrar har gjort mycket för att förhindra de. (lagliga saker) typ som att sluta betala hyran av lägenheten som hon bor i.
Men de får henne inte att sluta, så jag antar att hon är väldigt förälskad.
Citera
2014-05-04, 22:49
Medlem
minaasikts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cladecake
Ja verkligen! Jo ska väl försöka snart, men grejen är att tror inte de kommer hjälpa så mycket eftersom deras föräldrar har gjort mycket för att förhindra de. (lagliga saker) typ som att sluta betala hyran av lägenheten som hon bor i.

Kan också vara så att ju mera ni gör för att förhindra det ju mera beslutsam att stanna kvar med honom blir hon. Kanske också gör att hon får svårare att vända sig till er för att få tröst om/när hon inser att hon är fel ute.
Vad tycker hennes kompisar om detta? Har hon någon syster, kusin eller annan närstående som hon har förtroende för och kan prata med henne på ett bra sätt? Har hon och mamman, faster, moster, mormor eller farmor bra relation?
Såg att någon kommenterat om ni var invandrare för att släkten bryr sig, helt korkat tycker jag!
Citera
2014-05-04, 23:03
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Haha, ja ifall de hade varit en kille så hade de varit något.

Ja, efter grundskolan så gick hon ett fotbollsgymnasium, det var där som han var deras fotbollstränare . och det var där de träffades xD
Citat:
Nej nej, Lönnmörda inte nej. Jag har inte sakt att jag ska göra något åt de. Hon är ju trots allt myndig som du säger. Då kan man inte göra något juridiskt åt det heller, eftersom det är lagligt. Så de är de enda man får göra, antingen göra något kriminellt mot han, eller acceptera de liksom. Men de kommer jag inte göra för är en rätt snäll person i fråga
Kontakta skolan och berätta om förhållandet.

Citat:
Det är fel person de/du försöker övertala; han kommer att ha mycket lättare för att avsluta förhållandet.
Citera
2014-05-06, 03:13
Medlem
Tycker det hela låter vidrigt och det var samma sak med min kusin.

Hon är ihop och har barn med en kille som är 50år och min kusin är ca 25 och dom har vart ihop länge. Allafall i minst 7år.
Skulle inte förvåna mig om dom träffade innan hon var 18år.

Jag umgås inte med henne men när vi var små hela tiden.

Även om jag inte umgås med henne så tycker jag det hela är vidrigt. Hon borde vara ihop med någon i sin egen ålder.

Ja jag är Svensk.
Citera
2014-09-30, 11:55
Medlem
minaasikts avatar
Hur går det TS? En sådan här "förälskelse" kan ju onekligen inte hålla i sig? Sommaren har gått, hon har säkert delat en bira med en jämnårig kamrat och tumlat runt lite i sänghalmen alternativt åtminstone gått på en festival eller två i vårt avlånga land.

Oavsett vart i Sverige detta förhållande äger rum skulle jag vilja se IRL, bild alternativt liten filmsnutt på detta puttinutt par. Komigen TS! Hur går det?!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in