Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Känner igen det där. Jag förstår också vad du menar med att alla andra sitter på det där tåget man själv inte hinner ikapp. Det är skitjobbigt. Men hur kändes det att hoppa av och se när alla andra "vänner" fortsatte sin studiegång på gymnasiet? Var du hemma alla dagar eller? Måste ha känts riktigt jobbigt..men samtidigt finns det väl nån anledning att du hoppa av. Skoltrött? När du insåg att linjen inte passa dig fundera du inte på att endast byta linje istället för att skippa gymnasiet helt?
Jag förstog faktiskt inte vad jag höll på med även om det bara var 3 år sedan då jag hoppade av gymnasiet, jag insåg inte vad jag hade gjort efter typ 4 månader, runt nyår 2012, det var först då jag började inse att jag gick miste om en massa potentiella bra vänner. Något som är verkligen märkligt är att dom ALLA jag möter idag verkar vara ganska positiv till att möta mig, dom undrar vars jag har varit osv, blir nästan förvånad faktiskt. Så nu på efterhand så insåg jag att det kunde varit en riktig bra gymnasietid med vänner/tjejer/fester kanske osv fast samtidigt så får jag se 'ljuset i tunneln' att jag gjorde det rätta med att hoppa av eftersom jag inte ville bli något inom El, samtidigt jävligt tungt att se dom gå på stan med sina flickvänner, man blir direkt deprimerad. Även dom s.k 'töntarna' har flickvänner, säger inte det för att låta nedvärderande men det är jävligt tråkigt inombords & se att alla har kommit längre med livet, studier, tjejer osv. Visserligen har jag inte längre några större problem med tjejer just nu men fortfarande jävligt svårt att acceptera vad man har gått miste om.
Då jag blev 18 år drog jag iofs till Rhodos, var djupt deprimerad då jag drog dit faktiskt tro det eller ej, jag drog dit ensam just pga jag skulle inte bry mig nämnvärt vid den tidpunkten om jag dog eller inte. Så jag tog alla dagarna där i Rhodos som att det var mina sista dagar i livet, jag brydde mig inte vad jag gjorde längre, tänkte alltid på alla mina bekanta / vänner på gymnasiet medans jag var där om vad jag gick miste om. Jag tänker på det fortfarande särskilt nu om 1 månad tar dom studenten, vet inte vad som händer den dagen, får se.
Orsakerna varför jag hoppade av var olika just vid tiden tidpunkten, kan inte sätta fingret på det faktiskt men om jag får gissa hmm... Skoltrött / delvis sviken av min bästa vän kände jag av olika skäl men så grovt sviken blev jag inte, tyckte han var lite avvikande mot mig / besviken vilken klass jag fick osv. Som du ser fanns det en massa orsaker men ingen glasklar orsak.
Jag var hemma mer eller mindre alla dagar, hängde mycket med släkten, datorn, tv, stan osv. Då jag hoppade av trodde jag att det skulle vara en befrielse, ungefär som att komma ur ett fängelse, men runt nyår 2012 dvs ~4 månader efter avhoppet insåg jag att det inte blev maffigare än så, dumt gjort att inte hoppa på gymnasiet runt hösten 2012... Men som sagt, man känner att man redan har 'missat tåget med sina jämnåriga' så jag stannade... Riktigt dumt, men men... Vad ska man göra åt det? Tiden har redan passerat & jag ska läsa Naturvetenskap om ca 1 år, ska försöka lägga min skäl på det, vill få så bra betyg som möjligt i förhoppning att komma in på något roligt program lite senare på universitetet.
Jag har insett att jag har slösat 3 år sedan jag hoppade av gymnasiet på ingenting, lite livserfarenhet, kommit över min blyga sida med tjejer men inte mer än så. Jag kollade tillbaka hur mitt liv har varit, jag har insett att jag har haft mina ljusaste tider på skolan eller med vännerna under alla mina år vid livet, det gav mig något att tänka på... Varför har jag slösat säkert 50%+ av min uppväxt på datorer/tv-spel då jag kunde göra så mycket mer? Så jag slutade med alla mina dataspel sommaren 2013, sedan dess har jag aldrig rört ett spel. Så jag gjorde upp en plan ungefär vad jag vill göra närmsta 10 åren, allt som står i den planen kanske jag inte kommer fullfölja helt och hållet men det ger mig en fingervisning om var jag vill hamna i slutändan. Får hoppas på det bästa.