2014-05-04, 01:55
Medlem
GoFightWin1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Det handlar inte om sex, det handlar om attraktion till motsatta könet. Avvikande sexuella läggningar är förmodligen psykiska störningar, rent genetiskt ska vi inte vara attraherade av samma kön. Pedofiler försöker samhället att bota och vissa vill döda de. Rent pysiskt så tror jag pedofili är normalare än homosexuallitet, innan 1900 var det normalt med 12-15 åriga flickor

Måste dock fråga; vad anser du är mest moraliskt rätt? Psykisk störning hit och dit, men om vi talar om vem som tar skada? När det gäller homosexualitet finns inget offer. Glöm inte det.
Citera
2014-05-04, 02:22
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFightWin1986
Måste dock fråga; vad anser du är mest moraliskt rätt? Psykisk störning hit och dit, men om vi talar om vem som tar skada? När det gäller homosexualitet finns inget offer. Glöm inte det.

Visst, men om ett barn adopteras blir det ett offer tycker jag. Alla barn, speciellt de som inte lever med sina biologiska borde ha rätt till en mamma och en pappa och inte två pappor/mammor som förmodligen lever 18+

Egentligen så har jag inget emot homosexuella, jag är emot alla som är hetero och för homosexuallitet, det är otroligy löjligt och en trend sak, man är "omodern" om man är anti-HBTQ. Tycker också att bögar som måste bevisa att de är bögar också är jobbiga, de som klär och pratar extremt å bajsar glitter, de som är normala har jag respekt för.

Men alla hetero människor(vilket de flesta här är) som står upp för bögar pga löjliga anledningar, sluta...
Citera
2014-05-04, 03:12
Medlem
rusmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Visst, men om ett barn adopteras blir det ett offer tycker jag. Alla barn, speciellt de som inte lever med sina biologiska borde ha rätt till en mamma och en pappa och inte två pappor/mammor som förmodligen lever 18+

Egentligen så har jag inget emot homosexuella, jag är emot alla som är hetero och för homosexuallitet, det är otroligy löjligt och en trend sak, man är "omodern" om man är anti-HBTQ. Tycker också att bögar som måste bevisa att de är bögar också är jobbiga, de som klär och pratar extremt å bajsar glitter, de som är normala har jag respekt för.

Men alla hetero människor(vilket de flesta här är) som står upp för bögar pga löjliga anledningar, sluta...

Lol...

Jaha, så ett barn utan endera förälder av någon anledning faller också ur i ditt resonemang?

Ex: Någons Pappa har dött av cancer, då "måste" Mamman hitta en ny "Plastpappa" för att återställa "ordningen"?

Jag tror inte att det handlar om att vara "omodern", snarare är du "rädd" för homosexualitet, förmodligen på grund av dina fördomar. Med väldigt stor sannolikhet, eftersom du i nästa andetag drar fram de förmodligen stigmatiserande fördomarna som existerar mot homosexuella och deras beteenden.

Beter sig "normalt"?

Vi kastar oss in i ett till exempel, i ett annat kontext:

"Fotbollssupportrar", ja det är ett bra ämne..

Är det "normalt" att vilja slå någon på käften på grund av att "en läderboll" flyger in i ett nät?

...

Har du förresten utvecklat ditt resonemang kring vilken egentlig skada ett barn tar av att ha samkönade "föräldrar"?

Jag är nyfiken!
Citera
2014-05-04, 05:23
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallKaften
Och?
IDIOT

"Kalle börjar skolan... *hej klassen, jag heter Kalle* - Hej Kalle,var är din mamma? - Jag vet inte, jag har två pappor som är tillsammans...."

Klassen = många i klassen skrattar

Därmed är Kalles framtid förstörd

Om du inte listar ut att det kommer bli så är du fan utvecklingsstörd.
Sicken jävla pajas alltså. Att barnen mobbar och skrattar beror på dålig uppfostran, hade du låtit dina barn mobba andra eller? Ne precis, IDIOT.
Citera
2014-05-04, 05:24
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallKaften
Och?
IDIOT

"Kalle börjar skolan... *hej klassen, jag heter Kalle* - Hej Kalle,var är din mamma? - Jag vet inte, jag har två pappor som är tillsammans...."

Klassen = många i klassen skrattar

Därmed är Kalles framtid förstörd

Om du inte listar ut att det kommer bli så är du fan utvecklingsstörd.
Och vadå och åter igen herr idiot, fortf. så handlar det om kärleken man får som FÖRÄLDER!!!!!
Citera
2014-05-04, 07:58
Medlem
Får ett barn välja mellan att växa upp med två pappor eller mammor istället för att växa upp på ett barnhem i Bulgarien, sitta och stirra in i väggen 24/7 och bli apatisk så väljer nog dom flesta det förstnämnda.

Om homosexualitet är en psykisk störning? Nej det tycker jag icke, men jag tycker heller inte att det är normalt.

Jag tror att dom flesta homosexuella "blir" detta för att dom på något vis har haft en taskig uppväxt, och intalar sig själva att dom är det. Alternativt att vi alla är bisexuella och att vissa tänder mer på sitt eget kön men dom flesta andra på det motsatta. Så om något så är det väl socialpsykologiskt.
Citera
2014-05-04, 08:24
Medlem
Schlemms avatar
Det är så simpelt och enkelt att det är vi vuxna som visar barnen vad som är ok och vad som inte är det. Är själv en heterosexuell, empatisk människa och har arbetat mestadels inom lager och bygg. Det är speciellt inom dessa yrkesgrupper som dom äldre flitigt lär upp dom yngre hur man skall se på kärringar och bögar. Allt varvas med skitiga garv och och överdriven diskussionsvolym. Många av er känner säkert igen denna typ av ton och miljö. Ett fint exempel på vad den vuxna världen "okejar". Detta är ju förstås ett väldigt tydligt exempel, sedan har vi förstås allt som är lite mer subtilt. Sådant som inte framförs med samma klarhet men ändå finns där. Hurra för det sociala arvet, synd bara att alla inte är på samma nivå.
Citera
2014-05-04, 08:29
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Vidrigt argument. Att mobbing inte kan utplånas helt rättfärdigar inte att man skapar förutsättningar till mobbing. Det är tydligt att de som är besatt av "bögars rätt till barn" saknar vissa hjärnfunktioner som tex. logiskt tänkande och empati.

Fattar du lite trögt kanske? VAD SOM HELST är en förutsättning för mobbing eftersom mobbing börjar hos mobbaren, inte hos den mobbade. Fräknar, dialekt, kläder, namn, vad fan man än kan hitta på kan vara en anledning att mobba.
Det är tydligt att de som förnekar bögars rätt till barn saknar vissa hjärnfunktioner som tex logiskt tänkande och empati.
Citera
2014-05-04, 09:38
Medlem
För mig tycks bögar vara en anomalitet ur ett evolutionärt perspektiv. (Finns dock en del långsökta teorier att de uppfyller någon slags evolutionär funktion)

Att homosexualitet är onaturligt utgör dock inget hållbart argument för att bögeri på något sätt skulle vara moraliskt tvivelaktigt, i synnerhet med tanke på de högst onaturliga liv vi alla lever i dagens samhälle. (Sjukvård, preventivmedel etc...)

Själv tror jag att bögar i många fall presterar bra mycket bättre som föräldrar än många heterosexualla par. Mycket högre krav ställs på dem som föräldrar än Conny och Lisa som bor i en husvagn och som glömde använda kondom och ojdå, det blev en unge.

Att barnen sen kan bli retade i skolan för sina föräldrar är självklart. Men att utforma lagen efter barnmobbens tycke känns väldigt märkligt. Eller är det kanske verkligen dags att stifta lagar mot vissa typer av kläder, frisyrer, intressen och leksaker hos barn, eftersom de p.g.a. dessa riskerar att bli mobbade?

Nä, TS, om såna som du fick bestämma skulle mänskligheten vara en oformlig grå massa utan vare sig syfte eller mål
Citera
2014-05-04, 10:21
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Att du varit mobbare gör dig inte mer trovärdig. Alla andra familjeformer än mamma-pappa-barn är onaturligt konstruerade av samhället. I denna process är man skyldiga att ta alla parter i beaktande, inte minst de som har minst makt (ingen makt alls för att vara exakt). Därför skall barnens eventuella utsatthet värderas högst. Men du är så färgad i ditt ställningstagande att bögars "rätt till barn" (fan att det ens finns ett sådant tänkesätt) rättfärdigar att man gör barn till utsatta spelbrickor. Förvånar inte ett dugg att du varit mobbare. Sådana låtsas ju inte om att det är mobbing man sysslar med.
Är det själviskt av ekonomiska och kulturellt rika blattar att sätta sina barn i fina skolor bland massa vita barn då hudfärg skapar mer mobbing än 2 pappor?
Citera
2014-05-04, 10:26
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftershaveigroggen
Får ett barn välja mellan att växa upp med två pappor eller mammor istället för att växa upp på ett barnhem i Bulgarien, sitta och stirra in i väggen 24/7 och bli apatisk så väljer nog dom flesta det förstnämnda.

Om homosexualitet är en psykisk störning? Nej det tycker jag icke, men jag tycker heller inte att det är normalt.

Jag tror att dom flesta homosexuella "blir" detta för att dom på något vis har haft en taskig uppväxt, och intalar sig själva att dom är det. Alternativt att vi alla är bisexuella och att vissa tänder mer på sitt eget kön men dom flesta andra på det motsatta. Så om något så är det väl socialpsykologiskt.
det finns inget som tyder på att en taskig uppväxt skapar homosexualitet och folk strävar inte efter att bli bögar och intalar dig själva att de är de, tvärtom de förnekar det och kämpar för att vara straighta.
Din slutsats och teori är helt befängd.
Citera
2014-05-04, 10:35
Bannlyst
Det är homofobi också. Eller ja, tyder iaf på lägre IQ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in