Citat:
Ursprungligen postat av
Stratakasta
Visst, men om ett barn adopteras blir det ett offer tycker jag. Alla barn, speciellt de som inte lever med sina biologiska borde ha rätt till en mamma och en pappa och inte två pappor/mammor som förmodligen lever 18+
Egentligen så har jag inget emot homosexuella, jag är emot alla som är hetero och för homosexuallitet, det är otroligy löjligt och en trend sak, man är "omodern" om man är anti-HBTQ. Tycker också att bögar som måste bevisa att de är bögar också är jobbiga, de som klär och pratar extremt å bajsar glitter, de som är normala har jag respekt för.
Men alla hetero människor(vilket de flesta här är) som står upp för bögar pga löjliga anledningar, sluta...
Lol...
Jaha, så ett barn utan endera förälder av någon anledning faller också ur i ditt resonemang?
Ex: Någons Pappa har dött av cancer, då "måste" Mamman hitta en ny "Plastpappa" för att återställa "ordningen"?
Jag tror inte att det handlar om att vara "omodern", snarare är du "rädd" för homosexualitet, förmodligen på grund av dina fördomar. Med väldigt stor sannolikhet, eftersom du i nästa andetag drar fram de förmodligen stigmatiserande fördomarna som existerar mot homosexuella och deras beteenden.
Beter sig "normalt"?
Vi kastar oss in i ett till exempel, i ett annat kontext:
"Fotbollssupportrar", ja det är ett bra ämne..
Är det "normalt" att vilja slå någon på käften på grund av att "en läderboll" flyger in i ett nät?
...
Har du förresten utvecklat ditt resonemang kring vilken
egentlig skada ett barn tar av att ha samkönade "föräldrar"?
Jag är nyfiken!