2014-05-03, 18:15
Medlem
Hej på er,

Min förre arbetsgivare ligger på mig och skickar ständigt en massa "småfix" (som i själva verket tar ett antal timmar i veckan) till projektet jag gjorde för denne.

Då jag redan jobbar mer än heltid känner jag att det börjar bli rejält irriterande att jobba gratis, även om det är ett kul projekt.

Till saken hör att detta är ett väldigt högstatusprojekt som sticker ut i cvt och en god referens från denne arbetsgivare är något jag gärna skulle vilja ha.

Samtidigt känner jag att risken är att detta blir ett evighetsprojekt och det känns inte ok att jobba gratis hur länge som helst.

Svår situation tycker jag, vad säger ni?
Citera
2014-05-03, 18:20
Medlem
TrotsTrollets avatar
Vad är det för projekt? Borde det inte vara klart redan? Finns det ingen annan som kan göra detta småfix?

Jag tänker att arbetsgivaren är ett svin som utnyttjar dig. Har du gjort ett gott arbete ska du inte behöva göra om något efteråt. Vad är det han ber dig fixa förresten?
Citera
2014-05-03, 18:31
Medlem
Vill inte specificera exakt vad det rör sig om. Arbetet skulle kunna visas upp i befintligt skick, men allt kan ju förbättras. Nej, jag tror inte någon annan skulle kunna hoppa in, det är speciell kompetens som krävs (plus en månad eller så för utomstående att sätta sig in i projektet), får dessutom inte subcontractas och att hitta någon med rätt kompetens som vill jobba deltid i 1-3 mån med detta känns väldigt osannolikt.

Det är egentligen att göra om vissa moment eftersom de ändrat i specifikationerna för produkten sedan jag gjorde arbetet.
Citera
2014-05-03, 18:42
Medlem
TrotsTrollets avatar
Okej, då får jag kanske lite mer förståelse för arbetsgivaren. Men tycker du ska ta upp att detta "småfix" tar mycket tid. Säg att du inte vill arbeta gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in