2014-05-02, 22:38
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/flicka-avled-efter-fyrhjulingsolycka/
helt otroligt, nu har det hänt igen. Står inte så mycket, bara att den välte över henne.
Hur kan man som förälder sätta en unge på en fyrhjuling efter vad som hände åttaåringen förra veckan? Borde man inte vara mer observant efter en sådan olycka?
Kanske dags att börja åtala föräldrar som sätter sina små barn på dessa fartvidunder.
Citera
2014-05-02, 22:46
Medlem
Opiumtal18s avatar
Kommer ihåg när man var i den åldern gick i 2'an. Då var de ascoolt med fyrhjuling, flera killar var insnöade i dem, men faktum kvarstår. Vid den åldern har man inte omdömet att framföra något motordrivet fordon tror jag. Men vissa föräldrar har en riktigt slapp inställning, och dem får skylla sig själva om dem låter sig bli övertalade av sin unge och sedermera få barnet bortgånget. Mina föräldrar skulle inte ens låta mig köra en fyrhjuling vid 14år. Så jag lider inte med föräldrarna, inte alls.
Citera
2014-05-02, 22:55
Medlem
Sk8Jofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Kommer ihåg när man var i den åldern gick i 2'an. Då var de ascoolt med fyrhjuling, flera killar var insnöade i dem, men faktum kvarstår. Vid den åldern har man inte omdömet att framföra något motordrivet fordon tror jag. Men vissa föräldrar har en riktigt slapp inställning, och dem får skylla sig själva om dem låter sig bli övertalade av sin unge och sedermera få barnet bortgånget. Mina föräldrar skulle inte ens låta mig köra en fyrhjuling vid 14år. Så jag lider inte med föräldrarna, inte alls.
vad har du för föräldrar? haha
Citera
2014-05-03, 01:27
Medlem
Opiumtal18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sk8Jofa
vad har du för föräldrar? haha
Kycklingar, men är enda barnet. Man vill inte förlora mig.

men 7-åring och tjej(!!!!kvinnor/flickor ofta inte lagda åt de hållet) på fyrhjuling, absurt... Mycket "äh de är bara här på landet, inte mycket trafik..." bland föräldrarna.
Citera
2014-05-03, 17:07
Medlem
Var ju två som färdades på fyrhjulingen, hur gammal var den andra och hur gick det för denne?
Citera
2014-05-03, 17:52
Medlem
Var det en fullstor 4/hjuling eller en barn 4/hjuling. ..?
Citera
2014-05-03, 20:20
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprangkorv
Var ju två som färdades på fyrhjulingen, hur gammal var den andra och hur gick det för denne?
Det var också en 06:a. Gissningsvis klarades sig det barnet med "mindre blessyrer" eftersom media inte skriver något om skador.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/flickans-liv-gick-inte-att-radda-7604278.aspx
Citera
2014-05-03, 20:52
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrLuva
Var det en fullstor 4/hjuling eller en barn 4/hjuling. ..?

Enligt kermassas artikel så rörde det sig om olovlig körning. Alltså bör det har varit en
fyrhjuling som inte är avsedd att användas av personer under 15 år.
Citera
2014-05-04, 16:47
Medlem
Fyra döda på en vecka i olyckor med 4-hjuling, och minst 77 döda de senaste 10 åren

http://www.svt.se/nyheter/sverige/fyra-doda-i-fyrhjulingsolyckor-pa-en-vecka
Citera
2015-12-02, 02:10
Avslutad
Vad enkelt det är när man kan sitta bakom en skärm och kasta ur sig dynga...
Den dagen detta hände var en av de absolut värsta i mitt liv.
Jag önskar verkligen detta kunde bli ogjort.
Men det har hänt.
Kasta inte skit på föräldrarna.
Räck gärna upp en hand alla ni som varken kört skoter,fyrhjuling,bil osv före laglig ålder.
En familj har förlorat ett av sina barn.
Min son har förlorat en nära släkting.
Lägg ner dyngsnacket.
Citera
2015-12-02, 15:46
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastrullhelga
Vad enkelt det är när man kan sitta bakom en skärm och kasta ur sig dynga...
Den dagen detta hände var en av de absolut värsta i mitt liv.
Jag önskar verkligen detta kunde bli ogjort.
Men det har hänt.
Räck gärna upp en hand alla ni som varken kört skoter,fyrhjuling,bil osv före laglig ålder.
En familj har förlorat ett av sina barn.
Min son har förlorat en nära släkting.
Lägg ner dyngsnacket.
1. Ingen har skrivit i tråden sedan 2014. Sen väcker du den till liv för att be folk att inte skriva. Hur tänkte du där?
2. Det är nog rimligt att anta att de flesta svenskar inte har olovlig körning på sit cv. Att du viftar bort det säger nog mer om dig och din familj än om svensken i gemen.
Citera
2015-12-04, 20:35
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastrullhelga

Föräldrarna har brustit i ansvar, och ett barn har dött. Det är inte att kasta skit på föräldrarna. Du kastar skit på offret genom att inte hålla föräldrarna ansvariga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in