Hej!
Jag har precis fått en ny startmotor till min Yanmar YSE12 som jag monterat, men jag är lite osäker på hur jag ska koppla elen då jag inte har någon tidigare erfarenhet av det. Jag monterade och kopplade ihop allting som jag hade för mig det var på den gamla startmotorn, men det stämmer nog inte helt och hållet då den förvisso gick igång, kuggade i och drog runt svänghjulet, men startmotorn slog aldrig ifrån utan fortsatte att gå som en elvisp tills jag bröt strömmen.
Här är en bild på hur startmotorn ser ut, med solenoiden monterad. Jag har två stycken flatstift, men jag  hade bara ett på den gamla startmotorn. Jag antar att det inte spelar någon roll vilket jag använder i det här fallet?
http://i.imgur.com/1NcLwbu.jpg
Jag har en kraftigare kabel från batteri, som är röd. Jag antar att den ska kopplas till den röda cirkeln som jag markerat på solenoiden. 
Jag har en kabel som går från strömbrytare som går till flatstiftet (något av dem..).
Jag har även två gula lite mindre kablar och en likadan blå kabel. Vad jag minns var alla dessa placerade på samma ställe, men jag är inte helt hundra på hur. Kan det vara så att dessa ska kopplade till blå-markerat på bilden, där kolen även är kopplade?
Tack för hjälpen!