2014-05-02, 08:58
Medlem
durruttis avatar
Fel:
N - Jag är en stolt arisk krigare som vill bevara den nordiska rasen
V - Jävla nassesvinloser dö!

Rätt:
N - Vet du att ondskefulla kapitalistlobbyister smörjer politikerna för att öppna gränserna, dumpa löner och montera ner välfärden?
V - Nej det visste jag inte.

Swiss business groups warn against immigration quota plan
BERNE (Reuters) - Swiss business groups rallied together on Monday to reject a proposal to re-impose quotas on immigrants from European

Union countries, warning the measure would exacerbate a shortage of skilled workers and damage firms' competitiveness.
http://finance.yahoo.com/news/swiss-business-groups-warn-against-123352736.html

Eller så kan man ju bara slåss..
Senast redigerad av durrutti 2014-05-02 kl. 09:16.
Citera
2014-05-02, 09:40
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durrutti
Fel:

Rätt:
N - Vet du att ondskefulla kapitalistlobbyister smörjer politikerna för att öppna gränserna, dumpa löner och montera ner välfärden?

Swiss business groups warn against immigration quota plan
BERNE (Reuters) - Swiss business groups rallied together on Monday to reject a proposal to re-impose quotas on immigrants from European

Byter du ut ordet kapitalistlobbyister mot judar så tror jag att du har alla med på tåget.
Vill du med ditt inlägg säga att det bara är en semantisk skillnad emellan grupperna och att en viss skola i en betydande tysk stad egentligen hade rätt, när de påstår att språket konstruerar verkligheten? Tror du att de båda antagonisterna härmed kan falla varandra om halsen, när den efterlängtade Pax Durrutti äntligen har utropats?
Citera
2014-05-02, 09:44
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Byter du ut ordet kapitalistlobbyister mot judar så tror jag att du har alla med på tåget.
Vill du med ditt inlägg säga att det bara är en semantisk skillnad emellan grupperna och att en viss skola i en betydande tysk stad egentligen hade rätt, när de påstår att språket konstruerar verkligheten? Tror du att de båda antagonisterna härmed kan falla varandra om halsen, när den efterlängtade Pax Durrutti äntligen har utropats?

Nä men flaskorna haglat mindre kanske. Det har mycket med språket att göra faktiskt och sen tror jag inte många inom vänstern begripit vem som ligger bakom immigrationspolitiken. Hade folk fattat att business europe och european roundtable of industrialists är de som driver på det hela så hade det nog varit lättare att kommunicera över de politiska gränserna.

Sen kan man inte säga judar om man vill övertyga någon inom vänstern
Senast redigerad av durrutti 2014-05-02 kl. 10:01.
Citera
2014-05-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursäkta, men vem fan uttrycker sig sådär idag, 2014? Fanns väl en del skinnskallar på 90-talet som hade den jargongen möjligtvis.

Citat:
Riktigt så enkelt är det inte, det är många faktorer och grupper som bidrar och har bidragit till att vi är på väg mot avgrunden.
Läs mer här: Vitbok, Kapitel 15: VILKA BÄR ANSVAR?

Att vår egen journalistkår ser på sig själva som ideologiska soldater som måste leda folket och tala om för folket vad de ska tycka, som äkta politruker i Sovjetisk manér; är nog det som främst har möjliggjort den nu rådande situationen.

Citat:
Så svarar inte en vänsteridiot, denna person kommer uppfatta att du motsätter dig "öppna gränser" och direkt börja gorma om "rasism" och om hur "klasskampen byter allt" och att "arbetare värden över måste ena sig; det finns inga gränser".
Citera
2014-05-02, 11:08
Medlem
Luckmanns avatar
Ditt första exempel existerar inte i praktiken, vilket gör diskussionen smått löjlig.
Citera
2014-05-02, 11:19
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Ditt första exempel existerar inte i praktiken, vilket gör diskussionen smått löjlig.

Jag överdrev. Men poängen ser ni i det schweiziska exemplet. Det är industrilobbyn, inte vänstern som driver på "den fria rörligheten"

Att sen sossarna är köpta är ju en annan sak.
Citera
2014-05-02, 11:26
Medlem
durruttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejloltja

Så svarar inte en vänsteridiot, denna person kommer uppfatta att du motsätter dig "öppna gränser" och direkt börja gorma om "rasism" och om hur "klasskampen byter allt" och att "arbetare värden över måste ena sig; det finns inga gränser".

Det har du iofs rätt i, jag tror det behövs ett uppvaknande på vänsterkanten. Och jag tror många vänstermänniskor hade, som jag, ändrat sin inställning en del i frågan när man ser vem som driver på det.

Schweiz har närmast direktdemokrati och de haft en folkomröstning som sen industrin protesterar mot så där ser man det tydligt.
Senast redigerad av durrutti 2014-05-02 kl. 11:38.
Citera
2014-05-02, 12:00
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Nä men flaskorna haglat mindre kanske. Det har mycket med språket att göra faktiskt och sen tror jag inte många inom vänstern begripit vem som ligger bakom immigrationspolitiken. Hade folk fattat att business europe och european roundtable of industrialists är de som driver på det hela så hade det nog varit lättare att kommunicera över de politiska gränserna.

Sen kan man inte säga judar om man vill övertyga någon inom vänstern

Vad hände egentligen med den judemedvetenhet som fanns inom vänstern så sent som in på 1980-talet? Den är nästan som bortblåst idag, är det drivet av Expo månntro?
Citera
2014-05-02, 12:34
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Fel:

Så där är det ytterst få nationalister (om ens några) som uttrycker
sig i verkligheten. Det där är snarare en schablonbild skapad av media.

Utan mer åt detta hållet:

Citat:
Rätt:

Svaret blir lik förbannat:
Citat:

Oavsett hur man än lägger upp det man lyssnar inte iallafall,
undantaget möjligtvis dom mest sansade vänstermänniskorna.

Citat:

Vilket i huvudsak är vänsterns Modus Operandi...
Citera
2014-05-02, 18:24
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Jag överdrev. Men poängen ser ni i det schweiziska exemplet. Det är industrilobbyn, inte vänstern som driver på "den fria rörligheten"

Att sen sossarna är köpta är ju en annan sak.

Här tror jag att du har missuppfattat vår uppfattning i invandrarfrågan. Visst är det så, att vi riktar skarp kritik emot den fria rörligheten, vilket innefattas av vår kritik mot unionen som helhet, och här kan vi finna vissa gemensamma beröringspunkter med vänstern, men den kritiken är bara en vindpust i jämförelse med den orkan av kritik emot den förda flyktingpolitiken, som dagligen och stundligen sysselsätter oss i vår gärning; och här misstänker jag att våra åsikter går skilda vägar. Bortsett från tiggarproblemet, som lätt kan åtgärdas om viljan funnes, så är det inte arbetssökande tyska läkare som är det största problemet, utan invasionen utav negrer och araber, som nu håller på att kolonisera vårt land; och här hade jag hoppats på ditt och vänsterns stöd i vår rättfärdiga kamp, men förgäves, för ni är helt upptagna med att blockera vägen för oss i Jönköping, trots att vi kämpar för hela det svenska folket, oaktat vilken politisk uppfattning de har.
Citera
2014-05-02, 20:22
Medlem
Som om det skulle hjälpa. Vänstern är papegojor som tränats till en enda sak, nämligen att gapskrika "rasist!" när någon inte delar dennes positiva inställning till invällningen från MÖ och TV.
Citera
2014-05-05, 12:09
Medlem
durruttis avatar
Men samma diskussion pågår nästan i alla länder i och med att globalistisk marknadsliberal kapitalism är det enda rumsrena alternativ någon får lov att uttrycka offentligt utan att bli kallad extremist.

Man får ju gå lite djupare än att bara klaga på invandring och fråga sig varför detta propageras för och vem som ligger bakom lobbyism för öppna gränser i länder med hög skuldsättning och hög arbetslöshet.

Jag tror helt enkelt vänstern generellt bara reagerar på rasism, utan att tänka mycket djupare än så och inte förstått att det är industri och finanslobbyister som vill trycka ner löner som ligger bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in