2014-05-01, 20:07
Medlem
Sverige2025s avatar
Det finns en del onda människor som anser muslimer skall få kalla sej för Svenska.

Se bilden här http://mitti.se/wp-content/uploads/2014/05/108229.jpg

http://mitti.se/sloja-pryder-sverigedrakten/

Hon som har gjort den här dräkten verka inte vara någon begåvning direkt.. Läs nedan stående mening och notera faktafelet.

– 1983 hade vi en nybliven drottning som inte kom från Sverige och som behövde en folkdräkt. Utifrån detta var det väldigt lätt att ta steget vidare till att göra en hijab (slöja).
Citera
2014-05-01, 21:37
Medlem
rojass avatar
Förkastligt att det nya plagget tillåter kvinnan att visa ansiktet,sådant strider mot Allahs heliga sharia och lockar dessutom män till att vålda dem,hoppas att modellen blir stenad.

Helt seriöst,när tar det stop?Undkommer inte ens Sveriges folkdräkt islams medeltida kvinnosyn?
Citera
2014-05-01, 22:04
Medlem
Jag ser inte riktigt problemet? Det där är väl en bra bit på vägen med att integrera muslimerna i Sverige. Istället för att dom ska springa runt och se ut som spökplumpen så ser det där bra mycket trevligare ut?
Citera
2014-05-01, 23:39
Medlem
rootbits avatar
Det som stör folk är att bilden visar ett Sverige som ovillkorligen anpassar sig, ett land som är så fegt att det frivilligt går ner på knä för att inte ställa till en scen. En hijabmodell av den svenska folkdräkten är lite som att tillverka en hijab av amerikanska flaggan och lansera den i Afghanistan.

Det här landet är byggt på en kristen grund även om majoriteten idag är icke-religiösa. Det svenska folkets värdegrund är till stor del historiskt betingad. Vi ska vara stolta över vårt land och vår förmåga att leva utanför krig och elände. Det i sig är en ytterst bra anledning att inte anpassa sig.
Citera
2014-05-02, 01:08
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Bara köra bomb-byxa:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2140972/Al-Qaeda-planned-use-updated-underwear-bomb-bring-U-S-bound-plane-anniversary-bin-Ladens-death.html
eller fejka graviditet:
https://www.youtube.com/watch?v=M9qy4y-Y5zs
Citera
2014-05-02, 01:40
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Det finns en del onda människor som anser muslimer skall få kalla sej för Svenska.

Se bilden här http://mitti.se/wp-content/uploads/2014/05/108229.jpg

http://mitti.se/sloja-pryder-sverigedrakten/

Hon som har gjort den här dräkten verka inte vara någon begåvning direkt.. Läs nedan stående mening och notera faktafelet.

– 1983 hade vi en nybliven drottning som inte kom från Sverige och som behövde en folkdräkt. Utifrån detta var det väldigt lätt att ta steget vidare till att göra en hijab (slöja).

Vet inte vad man ska säga. Man blir riktigt ledsen och förbannad. Speciellt i tider som dessa finner jag det så extremt provocerande.
Dom kunde lika gärna tagit en svensk flagga och pissat på den och haft det som utställning. Jävla as.
Citera
2014-05-02, 03:56
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Vet inte vad man ska säga. Man blir riktigt ledsen och förbannad. Speciellt i tider som dessa finner jag det så extremt provocerande.
Dom kunde lika gärna tagit en svensk flagga och pissat på den och haft det som utställning. Jävla as.

Det kommer nog snart en muslim editionen av Svenska flaggan också, där den korsprydan flaggan kommer klassas som hets emot folkgrupp precis som man gör med Tysklands officiella flagga mellan 1933 till 1945 idag.
Citera
2014-05-02, 03:58
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruno.K
Jag ser inte riktigt problemet? Det där är väl en bra bit på vägen med att integrera muslimerna i Sverige. Istället för att dom ska springa runt och se ut som spökplumpen så ser det där bra mycket trevligare ut?

Varför skall muslimerna integreras för? Det skall deporteras ifrån Sverige.. Målet är inte integrera dem utan att göra Sverige och Europa till en muslim frizon.
Citera
2014-05-02, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Varför skall muslimerna integreras för? Det skall deporteras ifrån Sverige.. Målet är inte integrera dem utan att göra Sverige och Europa till en muslim frizon.

Du tycker det verkar vara ett realistiskt mål eller? Jag är emot våran massinvandring som vi har, och ser helst att vi inte har någon invandring överhuvud taget om det inte gäller RIKTIG asylinvandring där folk riskerar att mördas annars pga religion, sexuell lägging, politik osv... men jag ser hellre att dom som är här integreras och anpassar sig efter våran kultur än att dom segregeras och det blir det klassiska vi och dom. Alltså så är det här ett jättebra steg i rätt utveckling för intregrationen för muslimerna i Sverige. Dom anpassar ju sig, är det inte det vi ändå vill?
Citera
2014-05-02, 08:13
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Du tycker det verkar vara ett realistiskt mål eller? Jag är emot våran massinvandring som vi har, och ser helst att vi inte har någon invandring överhuvud taget om det inte gäller RIKTIG asylinvandring där folk riskerar att mördas annars pga religion, sexuell lägging, politik osv... men jag ser hellre att dom som är här integreras och anpassar sig efter våran kultur än att dom segregeras och det blir det klassiska vi och dom. Alltså så är det här ett jättebra steg i rätt utveckling för intregrationen för muslimerna i Sverige. Dom anpassar ju sig, är det inte det vi ändå vill?

Varför då? Det bli inte anpassade bara för det får springa runt i vårt kultarv, det se bara fånigt ut när man smutsa ner vårt kultarv med människor som inte har något med det att göra. Hade vi haft vettiga politiker vid makten, så hade man påbörjat den stora återvända festen till hemlandet.

Jag bli inte Dalmas som Stockholmare för att jag springer runt i en folkdränkt som tillhör Leksand.
Citera
2014-05-02, 08:23
Medlem
Citat:
Det är redan ett stort vi och dom.
Om regeringen stiftar en.en endaste lag som gör att mussar måste anpassa sig,ja då är den helige terrormuslimen född omg.
Citera
2014-05-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
Denna är inte ny..

Nej, det är den verkligen inte. Bara det att Sverige2005 är historielös och har aldrig sett en folkdräkt förut. Det är liksom krav på att nationaldräkten antingen ska ha hätta eller huckle, ty det var så kvinnorna klädde sig förr.

Sedan är det inte slöja som menas, eller som vi ser på bilderna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in