2014-10-29, 11:25
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
En vuxen man som har "data förbud"?
Det har väl knappast med tråden och ämnet att göra?
Citera
2014-10-29, 11:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi måste komma ihåg att hon inte ännu är dömd i detta land som ter sig knasigare och knasigare. Det är en hantering enligt instruktionsboken, då alla myndigheter är ängsliga för att göra fel.

Men visst är det konstigt i genuskorrekta Sverige att pappan inte får samma möjlighet att hålla kontakten med sina barn.

Det måste vara underbart för en mamma att se hur bra barnen har det!

JAg reagerar starkast mot att de sätter mammans behov i främsta rummet. Det bästa för barnen hade varit att få leva i lugn o ro utan att behöva bli påminda om eländet. Ungefär av samma anledning som folk flyr från Gaza för att kunna leva i frid och fred.
Citera
2014-10-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Det har väl knappast med tråden och ämnet att göra?

Har ditt inlägg det? Jag tycker mer att det är konstigt att ni köper den "ursäkten". Personen har ju varit inloggad utan att skriva ngt, jag tycker att det är lite märkligt bara. Dessutom är det en fasligt tjatande om mer pengar.. till en scanner osv.
Citera
2014-10-29, 11:30
Medlem
Sigeas avatar
Är det någon som vet i vilket skick GM's barn var/är i?

En normal treåring skulle kunna berätta något om vad som hänt.
Citera
2014-10-29, 11:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det låter ju jättebra.

Jag vill också veta det. Det är en mycket intressant fråga. Varenda detalj, tack.

Ja, visserligen kulminerade detta drama på valborgmässafton men det har faktiskt sin upprinnelse redan i Gaza.
Visste vi mer om vad som överenskoms och hur man gick till väga skulle vi kanske få någon uppfattning om hur det kunde gå så snett.
Citera
2014-10-29, 11:33
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, visserligen kulminerade detta drama på valborgmässafton men det har faktiskt sin upprinnelse redan i Gaza.
Visste vi mer om vad som överenskoms och hur man gick till väga skulle vi kanske få någon uppfattning om hur det kunde gå så snett.
Ja, det är så jag tänker också. Allt hänger ihop.
Citera
2014-10-29, 11:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag undrar lite hur de bodde.

http://www.expressen.se/kvallsposten/grannarna-yara-var-som-en-slav-i-hemmet-1/

Grannarna såg allt möjligt, och ändå gjorde de ingenting. Yara var smutsig, kunde lukta illa och hade trasiga och dåliga kläder. De träffade på henne när hon handlade mat eller tvättade. Ändå verkar de inte ens ha försökt ta kontakt med henne, än mindre anmäla detta till soc. Dessutom borde de, (eller i alla fall någon!) utan alltför mycket snokande kunnat ta reda på att det fanns ytterligare två mindre barn i familjen.
Citera
2014-10-29, 11:36
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Se hur magra ben tösbiten hade under morddagen. Vem som helst ser ju att hon var mager

https://anonfiles.com/file/dc0c63236c8a3a97ebbe2212846e9252
Citera
2014-10-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ja, det är så jag tänker också. Allt hänger ihop.

Rimligtvis borde det faktum att Yara lyckats dölja vanvården och misshandeln så pass som hon ändå gjort att hon varit van vid att få sig en släng av sleven redan hemma i Gaza. Ett barn som hunnit bli 6-7 år och aldrig fått stryk hemma skulle antagligen reagera på ett annat sätt. Ifrågasätta, eftersom det då inte är norm att få stryk.
Citera
2014-10-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
JAg reagerar starkast mot att de sätter mammans behov i främsta rummet. Det bästa för barnen hade varit att få leva i lugn o ro utan att behöva bli påminda om eländet. Ungefär av samma anledning som folk flyr från Gaza för att kunna leva i frid och fred.

Ja om man analyserar saken så är det frågan om barns bästa som ställs på sin spets i all hantering av "andras" barn som görs av myndigheter.

Det handlar om goda intentioner satta på pränt. Men i slutändan så är det människor som ska arbeta enligt regler som inte är anpassade till hur verkligheten ser ut. Eller människans natur.

Vi är många som delar åsikt om hur de ansvariga i Karlskrona sköter sitt jobb. De har samma ursäkter som den åtalade kvinnan; de är trötta och utarbetade och lider av kronisk penningnöd både i jobbet och privat!

Den enda slutsatsen är att man ska ha tur med sig själv i födelselotteriet.
Citera
2014-10-29, 11:37
Medlem
Citat:
Från direktrapporteringen:

Bedrövligt. Förfärligt.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=105&grupp=21060&artikel=6 003365
Bedrövligt och förfärligt ja men det saknas fortfarande bevis mot de båda enskilda. Om de döms blir det fråga om ett kollektivt dömande.
Citera
2014-10-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Se hur magra ben tösbiten hade under morddagen. Vem som helst ser ju att hon var mager

https://anonfiles.com/file/dc0c63236c8a3a97ebbe2212846e9252

Usch, det var inte mkt kött på de benen inte. Stackars lilla flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in