2014-05-04, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Men vad tjafsar Expressen om? Nu skyller någon Jenny Swärdh från soc på att grannar inte larmat. Flera anmälde ju utan resultat!

"I en historia där nästan ingen vuxen tagit ansvar, vems är felet?
Enligt uppgifter från boende i området sågs flickan ofta med blåmärken.
Ändå är det en (1) granne som slår larm till polisen om misstänkt barnmisshandel.
- Hade fler vuxna anmält, hade det blivit på ett annat vis. Precis det behöver vi prata mer öppet om. Varför har ingen vuxen talat med flickan?
Klarar man inte det kan man i alla fall anmäla anonymt, säger Jenny Swärd som själv är enhetschef inom socialtjänsten i Sollentuna.
Klassiskt hon vill flytta på ansvaret till andra trots att grannar har rapporterat men blivit ignorerade av sociala
Citera
2014-05-04, 20:07
Medlem
Skidaddles avatar
Dom kan inte skylla på varandra när det gäller långvarig och systematisk misshandel. Dom har ju i praktiken misshandlat flickan så pass mycket och så pass många gånger att dom till slut slog ihjäl henne. För hand. Det borde dessutom falla under likgiltighetsuppsåt, eftersom dom uppenbarligen inte brydde sig om hon levde eller inte.
Citera
2014-05-04, 20:08
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Någon som kan komma med något annat än spekulationer? Någon som är granne/känner grannar som hört kaoset? Någon som vet något om familjen annars? Som har sett dom på gården eller i något annat sammanhang? Hur var dom?

Jag har oerhört många människor från Karlskrona på min facebook (många araber med) men tack och lov ingen är vän med dessa. Ändå lite konstigt, var dom antisociala på något sätt?

Bra inlägg! Verkar finnas extremt lite info, därav så mycket fokus på allt runt omkring just nu, alltså den lilla info som finns. Dom måste vart ganska isolerade, denna typen av info brukar komma fram rätt fort här på FB annars ju..
Citera
2014-05-04, 20:14
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Vad får dig och flera andra att tro att hon var ensam om dådet och misshandeln? Båda nekar ju som väntat.

Jag har en stark känsla att det är mer hon. Plus som mamma och att hon va en mamma. Att hon tillät det ens pågå eller hända i över 1 års tid gör henne till ett ännu större monster än va mannen är. Plus att jag har nog sett bilderna på henne idag när hon står i rättsalen. Händerna bakom i fickorna och står som en badgirl. öööö.. jag vet att hon är mest skyldig! Så må hennes själ brinna i helvetet i all framtid!
Citera
2014-05-04, 20:19
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Ja blir det kåken får hon nog en del pisk. Dom är ganska duktiga på det kvinnsen. Hammartyskan har fått en del pisk och bobbys mamma fick hela nyllet uppskuret med en tallrik. Det är inga trevliga töser som sitter där.

Joodå.. jag vet mycket väl vad för slags kvinnor som sitter där inne och vad som kommer att hända denna barnamördare till häxa. Fy i helvete va hon kommer att få där inne. Hon kommer att få ett helvete. Och jag hoppas att hon får det lika trevligt som Bobbys mamma och Hammartysken. Hoppas hon får det ännu värre. Om det finns rättvisa så må hon brinna i helvetet all framtid.
Citera
2014-05-04, 20:20
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Någon som kan komma med något annat än spekulationer? Någon som är granne/känner grannar som hört kaoset? Någon som vet något om familjen annars? Som har sett dom på gården eller i något annat sammanhang? Hur var dom?

Jag har oerhört många människor från Karlskrona på min facebook (många araber med) men tack och lov ingen är vän med dessa. Ändå lite konstigt, var dom antisociala på något sätt?

Om man tittar lite närmre på hela familjens FB verkar de leva i en väldigt liten krets. Inte många utomstående har insyn i deras leverna. Det gäller både mannen och kvinnans familjer. Det finns ett undantag och det är MGM:s och den biologiska moderns far, dvs Yaras morfar. Han verkar ha många kontakter utanför familjen.

De i familjerna som lever i Sverige har INGA svenska vänner. Vilket är märkligt med tanke på att Yara gått i skolan och att MGM deltagit i ett projekt kallat "Korta vägen"
Citera
2014-05-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Om man tittar lite närmre på hela familjens FB verkar de leva i en väldigt liten krets. Inte många utomstående har insyn i deras leverna. Det gäller både mannen och kvinnans familjer. Det finns ett undantag och det är MGM:s och den biologiska moderns far, dvs Yaras morfar. Han verkar ha många kontakter utanför familjen.

De i familjerna som lever i Sverige har INGA svenska vänner. Vilket är märkligt med tanke på att Yara gått i skolan och att MGM deltagit i ett projekt kallat "Korta vägen"
Tycker det e märkligt med BOs fb. Verkar inte vara så mycket aktivitet på länge.
Citera
2014-05-04, 20:24
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, det var ju socialtjänsten som slog ihjäl flickan...

Rimlig skuldfördelning:

De båda åtalade: 95%
Flickans idioter till föräldrar: 4,5%
Socialtjänst/polis/övriga samhället:0,5%

Jag fattar inte hur man kan fokusera så jävla hårt på vad som eventuellt hänt på ett socialkontor och så lite på de två vuxna människorna som av allt att döma har misshandlat ett barn till döds. Det känns lite grann som att främst fokusera på fortkörningen mellan Oslo och Utöya när man diskuterar Breiviks bravader.

Därmed inte sagt att man inte bör utreda vad som gått snett och åtgärda dessa brister, men det är kanske dags att lägga fokus på de verkliga gärningsmännen.

Ja, exakt. Det finns risk att GM och alla inblandade vuxna snart blir offerförklarade.
Citera
2014-05-04, 20:26
Medlem
BatmanLigists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jag har en stark känsla att det är mer hon. Plus som mamma och att hon va en mamma. Att hon tillät det ens pågå eller hända i över 1 års tid gör henne till ett ännu större monster än va mannen är. Plus att jag har nog sett bilderna på henne idag när hon står i rättsalen. Händerna bakom i fickorna och står som en badgirl. öööö.. jag vet att hon är mest skyldig! Så må hennes själ brinna i helvetet i all framtid!

Absolut - händerna bakom fickorna är det första tecknet på en mördare! Självklart så är hon den enda skyldiga, det förstår man ju när hon har händerna bakom fickorna.
Citera
2014-05-04, 20:28
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Tycker det e märkligt med BOs fb. Verkar inte vara så mycket aktivitet på länge.

Jag tror inte att flickan har haft tillgång till FB på egen hand. Misstänker att de mesta är inlagt av någon vuxen.
Citera
2014-05-04, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jo, det var ju socialtjänsten som slog ihjäl flickan...

Rimlig skuldfördelning:

De båda åtalade: 95%
Flickans idioter till föräldrar: 4,5%
Socialtjänst/polis/övriga samhället:0,5%

Jag fattar inte hur man kan fokusera så jävla hårt på vad som eventuellt hänt på ett socialkontor och så lite på de två vuxna människorna som av allt att döma har misshandlat ett barn till döds. Det känns lite grann som att främst fokusera på fortkörningen mellan Oslo och Utöya när man diskuterar Breiviks bravader.

Därmed inte sagt att man inte bör utreda vad som gått snett och åtgärda dessa brister, men det är kanske dags att lägga fokus på de verkliga gärningsmännen.

Jag kan bara hålla med dig jag, denna tråd borde möjligtvis ligga i korruption och
missförhållanden i offentlig verksamhet
, allt har eskalerat till en sjuklig mani om
socialens förordningar och paragrafer och flickan och hennes banemän
är helt åtsidosatta. Dom mordmisstänkta har åsamkat denna flicka så kraftigt med stryk
och eventuellt också använt sig av tillhyggen och trots detta är det svensk social och polis som
beskylls, detta märkliga beteende existerar självklart endast i Sverige.
Det enda jag kan konstatera är att den mediala makten fullständigt tagit över den svenska individens tänk, det är sorgesamt att se.

Till min glädje kan jag iallafall se att båda förövarna är häktade på sannorlika skäl,
precis som det skall vara.
Citera
2014-05-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Pga PUL får e-post inte användas.

Stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto