2014-05-01, 09:32
Medlem
Trollsvanss avatar
Så, vem är det som blivit skjuten? Förutom, Att det med stor sannolikhet är en kille i 19åring med utländskt ursprung.
Bor han på adressen?
Citera
2014-05-01, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Nej, han hoppade på sin moped och åkte hem till mamma i Backa.

Skulle förvisso inte förvåna mig om fegisblattarna låtit en fjortisblatte, som får "straff" i form av saft och bullar på lyxhem en liten tid, att utföra mordet.

Hoppas dock på någon som flytt landet och aldrig kommer tillbaka = win för oss skattebetalare. Fler döda blattar är ju också att föredra, payback - "heder" - you name it.

Nya Sverige är verkligen spännande, tack 7-klövern!
Citera
2014-05-01, 09:40
Medlem
rigbos avatar
En 19-åring som bor på Dimväder nämns i detta inlägg. (FB) Vilka skjuter på varandra i Göteborg ett nytt gäng krig är på gång
Citera
2014-05-01, 09:55
Medlem
Så länge det är självsanering är det väl ok. Men det är väl bara en tidsfråga innan nån oskyldig drabbas också.
Bodde på Dimvädersgatan för några år sen,då var det iaf inga skjutningar där. Vilket jävla ställe. I min uppgång (och säkert alla andra) var vi med svenska eftenamn i kraftig minoritet.
Men kommer ihåg att inte långt efter jag flyttat så inträffade det ett mord vid den gamla panncentralen. Det var väl iofs inte relaterat till dom skjutningar som pågår där nu.
Citera
2014-05-01, 09:58
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Tragiskt 19 år och med hela livet framför sig och allt vad det innebär. Namn och bild på BO är önskvärt.

/ Leif
Citera
2014-05-01, 10:03
Medlem
logKexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tragiskt 19 år och med hela livet framför sig och allt vad det innebär. Namn och bild på BO är önskvärt.

/ Leif
Skämtar du med mig eller? Du menar att en 19 årig kriminell jävel hade "hela livet" framför sig? "och allt vad det innebär" ? Våldta kvinnor, råna butiker, skjuta och sprida skräck i vårat fina Göteborg? Som smutsats ner av dessa apor? Ta tillbaka det du skrev Leif snälla

//Torbjörn
Citera
2014-05-01, 10:07
Medlem
rigbos avatar
Är dagens BO samma person som skottskadades 17/10 förra året? Bor på den avspärrade gården och är 19 år.

Låter troligt.

(FB) Skottlossning i Biskopsgården 17/10
Senast redigerad av rigbo 2014-05-01 kl. 10:10.
Citera
2014-05-01, 10:22
Medlem
W@ffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphahanne
Kan de inte bara upphöra?
Vem vågar åka till Göteborg på semester?

Vem åker till Biskopsgården på semester? Skjutningarna sker uteslutande mellan olika förortsgäng bestående av invandrarvalpar som bråkar om vem som är "kungen".
Citera
2014-05-01, 10:25
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W@ffen
Vem åker till Biskopsgården på semester? Skjutningarna sker uteslutande mellan olika förortsgäng bestående av invandrarvalpar som bråkar om vem som är "kungen".

har Somalierna egna gäng? Bor många Somalier på Dimvädersgatan tror jag
Citera
2014-05-01, 10:26
Medlem
VonArsles avatar
Tänkte häromdan att det varit ovanligt lugnt det senaste i förorterna. Men va ju bara en tidsfråga innan något skulle hända. Polisen skiter i alla andra brott nu tyvärr och lägger allt krut på dem...
Citera
2014-05-01, 10:26
Medlem
VonArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
har Somalierna egna gäng? Bor många Somalier på Dimvädersgatan tror jag

nä dom e lugna
Citera
2014-05-01, 10:35
Medlem
H*kan T*sun som är död?