• 1
  • 2
2014-05-01, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Så strumpbyxor är mer normalplagg? Aja, dels är det ofta fruktansvärt obekvämt med strumpbyxor och just nu kan jag bara inte ha något annat är stay ups, min mage är i vägen och den växer för varje dag. Inte ens byxor funkar, de trycker alltid någonstans. Snart är det dock sommar och då slipper man ju allt sånt...

GraTTis, dags att bli vuxen, lycka till med graviditeten!
Citera
2014-05-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven.girl
Jag har ingen aning var man hittar av bra kvalitet, men tänkte ändå dela med mig tipset att spreja dem med hårsprej innan du ska iväg.
Jag tycker att de håller bättre och går det hål så maskar det inte iväg lika lätt.

För övrigt så håller jag med, det är mycket bekvämare med stay ups så länge kjolen är tillräckligt lång. Inga fula bucklor eller sömmar för att strumpbyxorna glidit iväg.

Jag har haft stay ups + string + nätt och jämt tillräckligt lång klänning mitt i vintern och haft lika varmt som med vanliga strumpbyxor.

Jag brukar kolla att spetskanten är så smal som möjligt för att undvika att det syns. Vissa modeller har jättebred men inte alla.
Hårspraytipset har jag läst om, dock ratar jag många produkter så hårspray åker tyvärr bort (kan låta fånigt, jag vet). Därför var det perfekt när jag hittade de från Lindex som inte ska maska sig alls, bara stanna vid hål så att säga. Varför har inte alla den konstruktionen egentligen? Problemet var dock att kvaliteten inte var så mycket att hurra över i övrigt, som vanligt...

Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
GraTTis, dags att bli vuxen, lycka till med graviditeten!
Tackar! Jepp, lika bra innan man blir för gammal.
Citera
2014-05-01, 23:16
Medlem
TheMermaids avatar
Wolford kommer inte göra dig besviken. Gerbe är också bra.
Citera
2014-05-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMermaid
Wolford kommer inte göra dig besviken. Gerbe är också bra.
Ska titta runt lite efter dem.

Edit: Wolford var fan dyrare än jag kom ihåg.
Senast redigerad av jetblack666 2014-05-02 kl. 11:15.
Citera
2014-05-09, 12:17
Medlem
Mitt tips på bra stay-ups är de utav märket Philippe Matignon.
Citera
2014-05-13, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippet66
Mitt tips på bra stay-ups är de utav märket Philippe Matignon.
*Antecknar*

Vad gör dem bra?
Citera
2014-05-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
*Antecknar*

Vad gör dem bra?

Jag tycker att P.M har bra kvalitet & passform. Fastnar du i något med en kvalitetsstrumpa, blir det sällan stort hål direkt som på en billig.
Sen finns det såklart olika typer utav stay-ups i deras utbud.. tunnare, kraftigare.. osv. Ju fler den, desto tåligare. Men ibland vill man ju ha lite tunnare.
Exempel.. Är du ute efter en tunn strumpa, så funkar hudfärgen (playa nature) ända upp i 30 den utan att se för tjock ut enligt mig.

Kom ihåg att sträcka dem på längden innan du tar på dig dem för att lägga alla maskor till rätta. Och håll ordning på naglar och ev torra fötter ;-)
Citera
2014-05-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippet66
Jag tycker att P.M har bra kvalitet & passform. Fastnar du i något med en kvalitetsstrumpa, blir det sällan stort hål direkt som på en billig.
Sen finns det såklart olika typer utav stay-ups i deras utbud.. tunnare, kraftigare.. osv. Ju fler den, desto tåligare. Men ibland vill man ju ha lite tunnare.
Exempel.. Är du ute efter en tunn strumpa, så funkar hudfärgen (playa nature) ända upp i 30 den utan att se för tjock ut enligt mig.

Kom ihåg att sträcka dem på längden innan du tar på dig dem för att lägga alla maskor till rätta. Och håll ordning på naglar och ev torra fötter ;-)
De som jag köpt senast var från Lindex och hade någon antimaskningsgrej, det blir liksom inga stora hål om man råkar paja. Frågan är då om det är värt att satsa på något dyrare om dessa ändå funkar typ liknande. Eller är Philippe Matignons dyra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in