2014-04-30, 13:55
Medlem
Hej. Kan man stämma ett sjukhus för ersättning om man varit inlagd under några veckor och fått mycket hudproblem pga den torra, irriterande luften på avdelningen? Jag har fått både finnar och eksem, och köpt diverse krämer för att få ordning på dessa problem som inte är borta trots att jag redan är utskriven för en vecka sedan.
Citera
2014-04-30, 13:59
Medlem
Jag finner det upprörande att du vill stämma ett sjukhus. Vi bor inte i USA, och inte ens där kan du nog stämma de som hjälper dig för en så löjlig grej som att det är torr luft.
Citera
2014-04-30, 14:08
Avslutad
Jävla trams.
Uppsök läkarvård om din torra hud.
Citera
2014-04-30, 14:14
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskburk
Jag har fått både finnar och eksem, och köpt diverse krämer för att få ordning på dessa problem som inte är borta trots att jag redan är utskriven för en vecka sedan.

Dexem är en bra återfuktare, tar dessutom bort bakterier, särskilt stafylokock-jävlar som frodas gott på sjukhus.
Citera
2014-04-30, 14:19
Medlem
Om du anser att detta är en vård skada som uppkommit under din sjukhusvistelse är det till Inspektionen för vård och omsorg som du skall vända dig. Dom prövar även klagomål från patienter.
Citera
2014-04-30, 15:48
Medlem
uh-huhs avatar
Stämma ett sjukhus p.g.a av hudproblem Luffare
Citera
2014-04-30, 17:40
Medlem
Vad har du för belägg att påstå att det är just den torra luften som är problemet? Det kan ju lika väl vara kläderna du bar, lakarna du sov i eller maten du åt, som gjorde att du blev torr i huden?
Kanske fick du någon medicin som påverkade huden eller så var du bara stressad, det kan finnas många orsaker.
Vad är det som pekar på just luften?

Tror du kommer få det svårt att slåss mot ett landsting. Du inser vilka resurser de har att ta till i en eventuell rättegång? Du kan ju bli skyldig ganska mycket pengar när du förlorar, för jag ser inte hur du skulle vinna det hela.
OM du mot all förmodan skulle vinna så vad är det du vinner? Du lär ju inte få ett slott på Bahamas, utan kanske en kostnadsfri konsultation angående din torra hud.

Smörj in dig i njut av att sommaren är på väg istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in