Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-29, 22:02
  #1
Medlem
Har ni tänkt på det? Killars handstil är så mycket fulare/slarvigare än tjejers. Hur kommer det sig?
Även om man ber en kille skriva så snyggt som möjligt, blir det ändå charmigt, men fult.
Citera
2014-04-29, 22:05
  #2
Medlem
Termosins avatar
Sämre finmotorik? Alternativt att de flesta grabbar aldrig lade tid i grundskolan att lära sig "skrivstil" för att de var tråkigt.
Citera
2014-04-29, 22:05
  #3
Avstängd
GreenPeass avatar
Du har rätt men jag har även sett snubbar som skriver snyggt som bara helvete men mer sällsynt.
Citera
2014-04-29, 22:05
  #4
Avstängd
cramors avatar
Haha har också märkt det. Men tror det beror på att tjejer sitter och tränar på att skriva sitt namn så fint som möjligt
Citera
2014-04-29, 22:12
  #5
Medlem
Xeitums avatar
Tycker nog TS har rätt i sin observation. Har många gånger sett/hört uttrycket "killar/män bryr sig mer om vad de skriver än hur , medan kvinnor bryr sig mer om hur de skriver än vad". Det insinuerar kanske att kvinnor skulle vara mer fåfänga till det yttre.
Citera
2014-04-29, 22:23
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vultic
Har ni tänkt på det? Killars handstil är så mycket fulare/slarvigare än tjejers. Hur kommer det sig?
Även om man ber en kille skriva så snyggt som möjligt, blir det ändå charmigt, men fult.


Ja har tänkt på det :-)

Jag själv har en fruktansvärd handstil...
Har också tyckt och tänkt att tjejers handstil (även den allra värsta av dem) slår mig med hästlängder och generellt skulle säkert på en skala jämfört med de flesta män ligga i medel...

Men jag har faktiskt en gång gått kurs i kalligrafi... innan jag gick denna kurs tänkte jag shit här kommer jag utmärka mig som en riktigt sopa... men efter lite träning så gick det rätt bra... såg faktiskt riktigt bra ut... får män/killar bara fokusera och koncentrera sig så :-)

I detta avseende verkade (vi var en blandad grupp) männen vara minst lika bra om inte bättre än kvinnorna (som givetvis normalt var bättre i "snabb" skrivstil)... jag tror vi män koncentrerade oss mera... jaja...

Men det är intressant... antingen så är vi män sämre (vilket är mycket möjligt) på att rita generellt än vad kvinnor är generellt (vilket jag tror faktiskt... i vår klass hade vi 2-3 riktigt duktiga killar på att rita, men det var kanske 1 tjej som var riktigt kass alla de andra var bättre i medel än killarna... svårt att förklara men generellt var tjejerna i klassen bättre på att rita helt enkelt...)

Jaja... Tjejer är bättre på skrivstil, bättre på att "rita" generellt... så upplever jag det åtminstone...
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2014-04-29 kl. 22:25.
Citera
2014-04-29, 22:33
  #7
Medlem
MasterBaits avatar
Tjejer tycker om att "pyssla med detaljer", killar är bara intresserade av vad de vill säga, så generellt sett stämmer det. Men de vackraste handstilar jag sett har dock varit av män som är konstnärer.
Citera
2014-04-29, 22:39
  #8
Medlem
kekomis avatar
Detta har slagit mig mååånga gånger, och inte nog med att killar ofta skriver fult - deras handstil har i regel inte utvecklats ö h taget sedan lågstadiet! Själv har jag "modifierat" min handstil ett antal gånger genom åren, såväl medvetet som omedvetet, men min erfarenhet är att de flesta killar skriver likadant när de är 35 som när de var 8. Nästan lite gulligt sådär.
Citera
2014-04-29, 23:12
  #9
Medlem
Flufffens avatar
Jag skriver fint enligt damerna.
Citera
2014-04-29, 23:47
  #10
Medlem
Är den? Fick inte höra mycket positivt under mina skolår men att jag skrev snyggt var en.
Citera
2014-04-29, 23:58
  #11
Avstängd
monkiebiznesss avatar
Struntprat från Ts.
Lägger man ner flera sekunder per bokstav som tjejerna gör så blir det kanske fina linjer.

Men glöm inte bort för i tiden för att ta som exempel då män skrev med gåsfjäder och bläck, nog var det en fröjd för ögat att läsa.
Personligen skriver jag snyggare efter en joint.
Citera
2014-04-30, 00:18
  #12
Medlem
Jafan89s avatar
Kanske, kanske inte.

Vet att min handstil inte alltid är den vackraste, men det handlar antagligen en del om att jag helt enkelt inte bryr mig oftaste att lägga ner extra tid på att få det speciellt snyggt, det viktiga är innehållet och att det är läsligt, utseendet är bara en sekundär frivillig del.

Värt att nämna är att jag kan få det snyggt om jag känner för det, antagligen gäller detta för de flesta män.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback