Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Oavsett om det inträffade beror på otydlighet eller slarv så är egna diskussionsinlägg från moderatorer och signerade moderatorinlägg två vitt skilda saker och skall aldrig blandas.
En moderatorsåtgärd behöver inte alls vara en "fysisk" åtgärd som att flytta trådar eller radera inlägg. En moderatorsåtgärd är en aktiv handling som görs i akt och menig att moderera tråden om det skulle behövas. Det förekommer frekvent att moderatorer går in i en stökig tråd och via ett signerat moderatormeddelande (/Mod) uppmanar medlemmarna att skärpa sig innan varningar för XXX börjar att delas ut.
Kommenterar man det i tråden så skall man åka på en varning. Anledningen är inte att moderatorerna är skyddade, onåbara eller okränkbara utan anledningen är att börjar medlemmarna att kommentera moderatorsåtgärder direkt i tråden så är det dels OT och dels så sprider det sig som ringar på vattnet.
Du argumenterar mot en åsikt som jag inte har och inte ger uttryck i den här tråden.
Det jag ber om är bara ett kort och tydligt klargörande i regel 0.06. Behöver inte ens ha någon motivering. T ex skulle det kunna ses ut så här:
Exempel på sånt som ses som brott mot regel 0.06 i en tråd:
Att klaga på borttagande och flytt av inlägg och andra åtgärder av moderator
Att skriva sånt som "där försvann visst mitt inlägg"
Att svara på (dvs citera) ett moderatorsinlägg (ett inlägg av moderator signerat med "/Moderator")
Varför inte liksom? Det är ju t ex inte så att det är för jobbigt att skriva hur mycket som helst om sånt där (och då även inkl motivering), i trådar i det här forumet.
Varför ska man behöva upptäcka sånt där genom att bli varnad för det? (Eller om man läser om det i någon av alla trådarna här, men seriöst...)
Sen får det iofs också gärna finnas ett klargöranden om hur Mod inte får använda Mod-meddelanden (t ex att dessa inte får användas för debattinlägg), men det är en annan sak. Gör t ex Emerain rätt i den här tråden:
https://www.flashback.org/p55744174#p55744174? Bryter jag mot 0.06 med mitt svar:
https://www.flashback.org/sp55744174? RP:a mig i så fall! Eller dags för ett och annat förtydligande i reglerna?