Citat:
Ursprungligen postat av
flashgrenade
Tweed Marijuana Inc (TWD) börsnoterades för drygt en månad sedan. De produceras Marijuana för medicinsk bruk. TWD är det enda producerande marijuanaföretaget i Kanada.
Jag har inte läst på djupgående om företaget, men med tanke på den ökade efterfrågan av cannabis, att 1gram i Sverige kostar runt hundralappen samt att man får ut x antal hundra gram per cannabisplanta verkar ju deras affärsidé ingenting annat än idiotsäker
Så vad tror ni börshajsknarkarexperter, är TWD en bra investering?
Jag förstår att investering i gräs, för diverse f.d. eller nuvarande thc-brukare, låter lockande.
Men det är även mycket problem med detta då det fortfarande är federalt klassat som narkotika i USA.
Detta bolaget äger ju dock plats i Kanada, vet ej hur skillnaden är där. Men i Colorado hade dom grova problem med pengarna, just pga de endast tar kontanter (källa?) och att federala bankerna inte kan ta emot "illegala" pengar eftersom gräsförsäljning endast är lagligt i Colorado.
Men sen, en fråga till dig TS, vad har priset med Sveriges svarta handel för cannabis o göra med aktien?
Det kommer dröja många år innan det är helt legaliserat i USA, om det ens sker, och läänge tills det kommer bli i Sverige.
Jag hade inte investerat.