2014-04-28, 00:29
Medlem
MrBlehs avatar
Natten mellan fredag och lördag. Så valde mitt chip på mitt visa kort att sluta fungera. Och nu är jag i akut behov av ett nytt kort. Problemet: min bank (sparbanken öresund) levererar på 5-6 arbetsdagar. Och jag åker utomlands på lördag och ska vara borta hela sommaren.

Så jag måste ha ett nytt kort senast fredag. Finns de någon bank som kan leverera och göra en till kund snabbt nog? Struntar i om det kostar extra för det sista jag vill är att få säga nej till mitt jobb.
Citera
2014-04-28, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Har du ringt banken och frågat om du inte kan få ett tillfälligt kort? Tryck på att du ska ut och resa!
Citera
2014-04-28, 00:58
Medlem
lottobarns avatar
Kan du inte be banken skicka kortet till dig utomlands? alt be nån polare skicka det?
har själv SHB och de brukar annars kunna skicka nytt kort på 2-3 dagar max,hör med dom!
Citera
2014-04-28, 01:15
Medlem
MrBlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du ringt banken och frågat om du inte kan få ett tillfälligt kort? Tryck på att du ska ut och resa!

Ska ner direkt imorgon och prata med dem på plats då de känns bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn
Kan du inte be banken skicka kortet till dig utomlands? alt be nån polare skicka det?
har själv SHB och de brukar annars kunna skicka nytt kort på 2-3 dagar max,hör med dom!

Det skulle ju kunna funka. Dock skulle det kännas skönast med ett kort i plånboken när jag åker.
Okej. Tack så mycket! Ska höra med dem!
Citera
2014-04-28, 07:20
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Natten mellan fredag och lördag. Så valde mitt chip på mitt visa kort att sluta fungera. Och nu är jag i akut behov av ett nytt kort. Problemet: min bank (sparbanken öresund) levererar på 5-6 arbetsdagar. Och jag åker utomlands på lördag och ska vara borta hela sommaren.

Så jag måste ha ett nytt kort senast fredag. Finns de någon bank som kan leverera och göra en till kund snabbt nog? Struntar i om det kostar extra för det sista jag vill är att få säga nej till mitt jobb.

Nu var det över tio år sen jag var kund hos SEB, men de kunde expresshantera ett kort för en extraavgift på några hundralappar.

Dock, jag vet juninte om detta var en extraservice för befintliga kunder och bara gällde just utbyteskort, eller om de även skulle gjort det för en ny kund.
Citera
2014-04-28, 07:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottobarn

Banken kommer (och detta törs jag garantera) inte att skicka kortet någon annanstans än till folkbokföringsadressen och definitivt inte utomlands.
Citera
2014-04-28, 08:10
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Banken kommer (och detta törs jag garantera) inte att skicka kortet någon annanstans än till folkbokföringsadressen och definitivt inte utomlands.

Swedbank gjorde det för mig.
F.bokförd på en plats men bodde på en annan var inga problem.
Citera
2014-04-28, 08:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Det skulle ju kunna funka. Dock skulle det kännas skönast med ett kort i plånboken när jag åker.
Du kan skaffa ett SpendOn presentkort med MasterCard som fungerar över hela världen för 39:- hos Pressbyrån eller 7Eleven så fyller du på det med pengar och har kortet samma dag från butiken
Citera
2014-04-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

Jag skulle iväg till en polare på semester och lyckades paja kortet precis innan. Snackade med banken och de skickade kortet till annan adress på nån dag bara, inga problem alls. Var Swedbank dock.
Citera
2014-04-28, 09:14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxedd
Swedbank gjorde det för mig.
F.bokförd på en plats men bodde på en annan var inga problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Geveo
Jag skulle iväg till en polare på semester och lyckades paja kortet precis innan. Snackade med banken och de skickade kortet till annan adress på nån dag bara, inga problem alls. Var Swedbank dock.

Well, det kan ju faktiskt vara så att de är mindre restriktiva med ett utbyteskort än ett "Nytt kort".
Citera
2018-10-22, 23:15
Medlem
Bumpar med en egen fråga.

Går det att få ett nytt kort direkt om man går och besöker banken? Typ för en extra kostnad eller något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in