2014-04-27, 20:14
Medlem
lejescars avatar
Hej! Jag har tydligen bulimi eftersom jag äter och sedan spyr upp det, det är inte alltid jag spyr upp maten. Alla säger att det är en farlig sjukdom och folk mår dåligt, men jag mår jätte bra och jag trivs med att göra det för jag mår alltid bättre efter att jag spytt. Så jag anser inte mig själv som "sjuk", för jag mår ju psykiskt bra ? Är det bara jag som mår bra eller finns det andra som också spyr och mår bra?
Citera
2014-04-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejescar
Hej! Jag har tydligen bulimi eftersom jag äter och sedan spyr upp det, det är inte alltid jag spyr upp maten. Alla säger att det är en farlig sjukdom och folk mår dåligt, men jag mår jätte bra och jag trivs med att göra det för jag mår alltid bättre efter att jag spytt. Så jag anser inte mig själv som "sjuk", för jag mår ju psykiskt bra ? Är det bara jag som mår bra eller finns det andra som också spyr och mår bra?

Kroppen tar skada... Har du varit till läkare och tagit prover? Jag gissar att du inte har speciellt bra värden. Bulimi är en farlig sjukdom. Om du mår psykiskt bra gissar jag att du inte vill riskera att dö eller att få permanenta skador.
Citera
2014-04-27, 20:21
Medlem
Det är ohälsosamt för kroppen, och farligt!! När man spyr så påverkas hjärtat något otroligt.. (risken för hjärtsvikt ökar tex)
Citera
2014-04-27, 20:32
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Kroppen tar skada... Har du varit till läkare och tagit prover? Jag gissar att du inte har speciellt bra värden. Bulimi är en farlig sjukdom. Om du mår psykiskt bra gissar jag att du inte vill riskera att dö eller att få permanenta skador.

Nej inte vad jag kommer ihåg, inte på länge i alla fall Vad kan dessa permanenta skador vara och hur stor är chansen att jag får dem?

Jag känner mig inte dödssjuk och jag vill inte bli pinnsmal och dö, och jag känner att jag aldrig kommer gå så långt eftersom jag spyr när jag vet att jag ätit mer än vad jag vill.
Citera
2014-04-27, 20:55
Medlem
Citat:
Nej inte vad jag kommer ihåg, inte på länge i alla fall Vad kan dessa permanenta skador vara och hur stor är chansen att jag får dem?

Jag känner mig inte dödssjuk och jag vill inte bli pinnsmal och dö, och jag känner att jag aldrig kommer gå så långt eftersom jag spyr när jag vet att jag ätit mer än vad jag vill.

Läs på om bulimi och kroppen, det finns många bra faktasidor. Man kan dö av bulimi utan att vara underviktig, precis som i föregående inlägg är det hjärtat bl.a. som kan ta skada. Elektrolytbalansen rubbas. Frätskador på tänderna. "Ekorrkinder".
Citera
2014-05-17, 22:30
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Läs på om bulimi och kroppen, det finns många bra faktasidor. Man kan dö av bulimi utan att vara underviktig, precis som i föregående inlägg är det hjärtat bl.a. som kan ta skada. Elektrolytbalansen rubbas. Frätskador på tänderna. "Ekorrkinder".

Vad menar du med ekorrkinder!? Och elektrolytbalansen, är det salthalten i kroppen eller..?
Citera
2014-05-18, 02:19
Medlem
Citat:

Att du mår bättre av att spy visar bara hur sjuk du faktiskt är. Sök hjälp, det finns jättebra hjälp att få inom vården. Att ha bulimi är inget du vill ha resten av ditt liv. De vill jag lova dig. Du mår bättre som frisk.
Citera
2014-05-18, 09:25
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icvc
Att du mår bättre av att spy visar bara hur sjuk du faktiskt är. Sök hjälp, det finns jättebra hjälp att få inom vården. Att ha bulimi är inget du vill ha resten av ditt liv. De vill jag lova dig. Du mår bättre som frisk.
¨

Haha Det är faktiskt fler tjejer än vad man tror som gör såhär, eller har ätstörningar över huvud taget, speciell i tonårsåldern och upp till 25-30. Men jag mår inte dåligt över det? Har du haft bulimi själv eller varför säger du det? Jag vill liksom inte att det ska övergå till något allvarligare, och det har det heller inte gjort på länge så det är något jag själv kan kontrollera...
Citera
2014-05-18, 12:15
Medlem
Citat:
¨

Haha Det är faktiskt fler tjejer än vad man tror som gör såhär, eller har ätstörningar över huvud taget, speciell i tonårsåldern och upp till 25-30. Men jag mår inte dåligt över det? Har du haft bulimi själv eller varför säger du det? Jag vill liksom inte att det ska övergå till något allvarligare, och det har det heller inte gjort på länge så det är något jag själv kan kontrollera...

Jag har haft ätstörningar sedan 11års ålder. I början känns de gött att kunna ha kontroll övet något. Det är egentlige det ätstörningar handlar om. Att kunna kontrollera sig själv. Det blir värre, du kommer inte sluta eller stoppa. Antingen blir du fetare och fetare eller smalare och smalare. Min ämnesomsättning är som en 95årig tants, funkar liksom inte för att jag i så många år har chockat kroppen genom svält, hetsätning, uppkastning och div dieter osv. Du kan inte konrollera dig själv drf spyr du. Träna och ät normalt med mat så går du ej upp.

Du är blind nu, de är vanligt. Men du måste ha hjälp.

Jag gick upp 50kg. Har nu blivit av med 35kg. Hur jävla kul tror du din framtid blir?
Citera
2014-05-18, 13:04
Medlem
nextdays avatar
0 kalorier och man får smaka på maten två gånger. Ser inga nackdelar.
Citera
2014-09-10, 17:31
Medlem
grevigagrevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextday
0 kalorier och man får smaka på maten två gånger. Ser inga nackdelar.

Det gjorde inte jag heller i början.. tills jag blev fast. Nu kräks jag minst sju gånger om dagen. Jag tänker på ämnen som rör mat hela tiden. Men det är inte själva maten som gör mig lycklig, det är känslan när den kommer ut.
Citera
2014-09-13, 08:40
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grevigagreven
Det gjorde inte jag heller i början.. tills jag blev fast. Nu kräks jag minst sju gånger om dagen. Jag tänker på ämnen som rör mat hela tiden. Men det är inte själva maten som gör mig lycklig, det är känslan när den kommer ut.
Så känner jag med! Det känns sjukt att säga det men jag mår så jävla bra när det kommer ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in