Citat:
Ursprungligen postat av
Generalknase
Är det ingen rotationsriktning är det ju bara att sätta dem där det passar bäst. Har du otur och de är slitna på "fel" sätt kan det bli lite högre däckljud, det är allt. Skulle det bli för illa är det ju bara att flytta över dem till andra sidan i sånt fall.
Okej, lade inte märke till något osedvanligt ljud efteråt, så jag utgår ifrån att det bara är att köra på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Denkmittel
Logiskt sett borde spåren vara så långt ut som möjligt, eftersom det ytterdelen av det yttre däcket belastas mest i kurvtagning. Men det spelar antagligen ganska lite roll.
Jag kan ingenting om sånt här, därav min osäkerhet. Så här placerade jag de i alla fall:
http://imgur.com/3jTc82O (det är vänster bak). Började i efterhand fundera på om spårningen i däcken hade betydelse vid t ex regn osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slitet-Golv
Placera dem minst slitna däcken bak. Du ska inte heller kunna vända dem fel då navkapseln ska peka utåt.
Jo det är gjort, hur man skulle kunna missta sig och sätta däcken med utsidan inåt och vice versa kan jag dock inte förstå, ser väl helt fel ut? Det var i alla fall inte min fråga men tack för svaret.