Citat:
Ursprungligen postat av
_Dante_
Som rubriken lyder vad är detta?
Jag är själv man och ingår inte i denna organisation och känner heller ingen annan som gör det.
Så man undrar ju lite vad den består av osv. Finns det kvinnor i organisationen? KAN kvinnor tillhöra organisationen? Om det inte finns kvinnor där och dessa inte heller kan tillhöra gruppen så vill jag ha en fullständig redogörelse på varför?
Jag tycker inte detta är så där väldigt känsligt så nog kan vi hänga ut medlemmarna här med namn, så blir de lättare att få en inblick i organisationen och hur de arbetar osv.
Börja fylla i med namn och yrken och på vilket sätt de verkar för att uppfylla kriterierna för att tas upp i denna gemenskap.
Brukligt borde jag ju själv börja i en tråd likt denna men eftersom jag inte själv har förmågan att urskilja dessa bland vanliga hederliga skattebetalare så blir det svårt.
Fredrik Reinfeldt är ju en man i rätt hög maktposition.
Är han en av dom som gör allt han kan för att hålla tillbaka kvinnor och deras rättigheter?
Ska jag ringa o snacka allvar med han?
Fyll i här nu! Nu ska vi gemensamt försöka bena ut detta och få till en förändring här i landet, och det går inte ifall vi inte får ett grepp över utbredningen och vilka individer det rör sig om.
Patriarkatet är män du inte gillar. Patriarkatet är en synonym med vad amerikanerna kallar "faggots" eller som svenkarna säger "nördar" eller "fjollor". Patriark är samma sak. Det är en synonym. Bara det att det är uttryckt på ett väldigt mycket mer politiskt korrekt och hipster sätt. Men i grunden är det exakt samma sak. Det är män du inte gillar. Det kan vara av alla möjliga olika anledningar. Dom luktar illa, har jobbig hygien, slåss, rånar, eller knullar din flickvän.
Så fort det finns män som gör det obekvämt för dig, då finns det ett patriarkat.
Feminismen kommer in i bilden när du som man inte konfronterar dessa män, utan istället springer till din flickvän, mamma, moster, eller farmor och gnäller över dessa män som gör det obekvämt för dig. Då tvingar du kvinnor att ta kontroll över skeppet och då kommer dom komma med en massa tjej-lösningar på problemet. Man ska t.ex kvotera in kvinnor på arbetsplatser, för då kan ju kvinnor hjäpla till med konfrontationerna. Man ska ge kvinnor rösträtt, förmåner, privilegier, etc. Man går t.om så långt som att ljuga, utnyttja och skambelägga män för att du som man inte hade stake att ta itu med dina egna konflikter.
Givetvis är ju den enda lösningen att du konfronterar dina inre och yttre demoner. Att springa och gömma dig hos din mamma funkar inte hela livet.
Mans-bebisar som inte orkar konfrontera sina demoner skapar en kultur där kvinnor hyllas och frigörs från allt ansvar. Kvinnor är bäst hetl enkelt i dessa mäns ögon. Och man använder kvinnor för att på något indirekt sätt försöka krossa sina fiender. Så fort man får höra att en kille man är avundsjuk på hade sex med en tjej man gillar, då går man till andra tjejer och börjar skvallra om hur dum i huvudet han var. Och så föds såna typiska termer som att "bara för att hon är snygg och hade på sig kort kjol så har väl fan inte han rätt och ligga med henne!". Och så frigörs kvinnor från ansvar once again.
Finns ett helt klockrent exempel som jag inte orkar leta fram länk tilll just nu. Det var en journalist på en spelmässa som intervjuade tjejer där. Han frågade dom om han fick "motor-boata" (dvs, köra ner ansiktet i deras bröst och göra brum ljud med munnen) vilket han fick tillstånd till. Han laddade sen upp klippet. Någon svartsjuk mansbebis såg sen detta och började sprida rykten om att denna kille var "sexistisk" och uppmanade en "våldtäktskultur" etc. Helt och hållet utan grund.
Det hela slutade dock när en av dessa vrålheta tjejer hörde av sig till denna mansbebis och gick ut med att hon inte alls blev "sexuellt utnytjtad" utan det hela var överenskommet. Och då var mansbebisen inte så tuff i munnen längre. Då var det "men... dom andra som blev motorbåtade då.. dom SÅG UT att inte gilla det... snyft.."