Citat:
Ursprungligen postat av
Kamelhund
r inte s vass p datorer men d du verkar gripa efter halmstrn gr jag ett frsk.
Min dator med Windows 8 blev ocks laggig helt pltsligt och det var windows modules installer som var rvhlet i dramat.
Hgt cpu och disk som vandrade frn 2% till 100% hade ven jag. Googlade fram att man skulle se efter om det fanns ngon Windows uppdatering som inte blivit installerad. En sdan fanns och efter installeringen var cpu och disk normala igen.
Dessvrre kom problemen tillbaka nsta gng datorn startades. Jag gjorde d en skning efter nya windows uppdateringar, fanns inga, men problemen frsvann nu helt.
Kommer ihg att jag googlade tiworker.exe high cpu nr jag kom fram till rtt lsning, hur jag kom fram till att det var just tiworker.exe high cpu minns jag ej men du kan ju testa. Det fanns fler lsningar n att kolla Windows update. Hoppas det fixar sig.

Hos mig tar "windows search filter" upp stort cpu anvndande. Nr det lggs till med avast och malwarbytes gr det upp till 80-90%.
Disk anvndandet gr ibland upp till 100% dr system tar stor plats.
Gjorde en systemterstllning i felskert lge till den punkt d jag spelade spelen normalt, men det laggar fortfarande. Har avinstallerat java och installerat det utan resultat. Har avbockat windows search filter som aktiv process men det lser ej problemet heller.
Ska kolla efter windows update och frska fler tgrder jag kommer p....
Btw finns inga windows uppdateringar tillgngliga :/
Edt: Kan det vara spkprogramm i bakgrunden om jag nr jag tar upp aktivitetshanteraren s str det 80% cpu usage och sedan efter 1s gr ner till 20-30% (dr windows search filter tar det mesta)`? Varje gng jag tar upp a.h:en s visas siffran 80% p cpu och sedan direkt ner p 30%. Har mrkt att ven varje gng jag stnger av datorn s flashar en vit bakgrundsruta ned innan avstngning.