2003-12-30, 11:32
Medlem
XSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Nja, man kan ju mata in #31# om jag inte minns fel för att visa numret om man har hemligt? vet inte om det va exakt så, men isåfall kan man ju mata in det på numrena i sin telefonbok.

Umh, snarare så är det tvärtom, om du trycker in den koden innan du slår telefonnnumret så syns inte numret, jag tror knappast det går åt andra hållet.
Citera
2003-12-30, 21:34
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XSS
Umh, snarare så är det tvärtom, om du trycker in den koden innan du slår telefonnnumret så syns inte numret, jag tror knappast det går åt andra hållet.

Visst gör det, om man använder ett Telia-abonnemang med hemligt nummer. Men då är koden *31# istället, innan man anger vilket nummer man vill ringa till och synas hos.
Citera
2003-12-30, 21:58
Medlem
Germanias avatar
Som redan sagts, från mobiler syns numret så länge du telefonen inställd på det.
Citera
2003-12-30, 22:02
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Som redan sagts, från mobiler syns numret så länge du telefonen inställd på det.

Sant. Men på de flesta mobiler finns en inställning som heter "Operatörsstyrt" eller dylikt, och då är det operatören som fixar detta.
Citera
2003-12-30, 22:55
Medlem
sveuros avatar
Back to topic
Det är bara att kontakta Eniro Å tala om att man inte vill stå med i telekatalogen eller i 118118, så ska dem plocka bort dig. Kontakta dem kan du göra här http://www.eniro.se/kontakt/
Citera
2003-12-31, 02:08
Medlem
liljenstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Hmm, har själv Comviq men jag fick pröjsa för hemligt nummer på min mobil. Däremot dyker numret upp ändå i displayen på den man ringer till. Hemligt nummer hos mobilteleoperatörerna betyder endast att man "försvinner" på 118 118 och dylika tjänster.

Nja, hos telia betyder innebär det båda delarna som default. Har du "sänd eget nummer" påslaget så kan det dyka upp ändå hos den du ringer till. Taskigt att comviq tar betalt, men dom är skit så vad kan man förvänta sig...
Citera
2003-12-31, 02:50
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David
Visst gör det, om man använder ett Telia-abonnemang med hemligt nummer. Men då är koden *31# istället, innan man anger vilket nummer man vill ringa till och synas hos.

Det fungerar inte. Jag har själv ett abbonemang med hemligt nummer hos Telia och när jag knappade in mitt mobilnummer med *31# före sa teliakärringen efter några siffror "samtalet kan inte kopplas fram. var god kontrollera telefonnummret"
Citera
2003-12-31, 18:26
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Det fungerar inte. Jag har själv ett abbonemang med hemligt nummer hos Telia och när jag knappade in mitt mobilnummer med *31# före sa teliakärringen efter några siffror "samtalet kan inte kopplas fram. var god kontrollera telefonnummret"

Tydligen fungerar det inte på alla mobiltelefoner. Ta en titt på http://www.teliamobile.se/picpath/pd...igt_nummer.pdf
Citera
2004-01-02, 11:36
Medlem
Varför har alla ni galningar överhuvudtaget telefon?

Hemligt nummer??? Varför?? Svara mig VARFÖR HEMLIGT NUMMER.

Om man tex har Hells Angels eller en kass x-man med revolver efter sig, så hjälper det ju inte med hemligt telefon nummer ändå! Eller hur?

Då ska man begära "skyddad identitet" hos polisen ( ca 2 fall/år beviljas det)

Det här påminner mig om billarm. Bilar står och tjuter på min gata nedanför, men inte en jävel reagerar ändå. Om det är någon som står och "rotar" vid dörren så är det i 99.9% av fallen ägaren som försöker komma in i biljävelen(det enda som har uppnåtts är att man har stört ca 1000 människor). Ergo billarm är TOTALT meningslöst - ungefär som HEMLIGT telefon nummer

Tokarev
Citera
2004-01-02, 12:12
Medlem
Beror nog på vilken mobil man har. Jag kan ställa in min mobil på att aldrig ange nummer, alltid ange nummer, eller att det bestäms av operatören.
Citera
2004-01-03, 13:59
Medlem
bra

Citat:
Ursprungligen postat av sveuro
Back to topic
Det är bara att kontakta Eniro Å tala om att man inte vill stå med i telekatalogen eller i 118118, så ska dem plocka bort dig. Kontakta dem kan du göra här http://www.eniro.se/kontakt/

Klockrent, ringde till Eniro som gav mig ett nummer till Telias avdelning som sköter sådant (kommer ej ihåg numret nu).
Bara att ringa (och ev. faxa till dem) så tar det bort numret från Eniro inom 4 dagar. Slut!
Citera
2004-01-03, 16:33
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania

Om man har Vodafone så går det inte att ställa att man skall visa numret om det är hemligt (dvs det är alltid hemligt oavsett inst i tlf). Hos Telia fungerar det att ändra i telefonen. Comviq vetifan.

Byter bort Vodafone nu av den anledningen att jag inte kan visa numret när jag ringer ifrån mitt hemliga nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in