2014-04-27, 01:25
Medlem
lejescars avatar
Hej, antar att jag har tråkigt och vill diskutera livet. Vad tror ni händer efter döden? Vad tänker ni om livet ? Tänk om allt är en dröm ? Eller tänk att när man drömmer lever man i verkligheten och det "verkliga" livet är en dröm? Har ni också såna här konstiga tankar, berätta gärna
Citera
2014-04-27, 02:16
Medlem
inellas avatar
När man dör, då dör man.

Men någonstans djupt inne vill jag ändå tro att din själ förflyttas till något annat levande objekt. Fågel, träd, you name it.

Någon himmel finns det då inte.
Citera
2014-04-27, 02:38
Medlem
Död är man hela tiden, bara att man inte märker det så mycket under tiden man lever.
Efteråt återgår man till ursprungsläget där mänskliga bekymmer spelar mindre roll.

Ibland när jag vaknar på morgonen har jag en sån fantastisk likgiltig känsla, allt går vidare utan att man är där... fast ändå är man fullkomligt delaktig i hela karusellen.

Kanske en själ av något slag fast inte så värst personlig, vill önska att man fortfarande kan påverka världen till det bättre efter man fysiskt har gått bort, fast inte på sådana sätt som en människa kan.
Senast redigerad av Terrorbyre 2014-04-27 kl. 02:45.
Citera
2014-04-27, 02:41
Medlem
lejescars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inella
När man dör, då dör man.

Men någonstans djupt inne vill jag ändå tro att din själ förflyttas till något annat levande objekt. Fågel, träd, you name it.

Någon himmel finns det då inte.

Jag tror att våra kroppar dör, men själen kommer alltid att finnas kvar vart den tar vägen har jag dock ingen aning om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in