Citat:
Ursprungligen postat av IIana
Om vi nu säger så att viktor nu är släppt, men blåbären hotar med galler...
Samt att viktor nämnt för farbror att andra vänner t.ex sålt det han hade på sig..
Rent hypotetiskt, borde hans vänner oroa sig för att farbror blå ska stå utanför dörren vilken minut som helst?
Och vad borde då de vännerna göra?
Alltså vad är det här? Ett gäng 14åringar som har kommit på den brighta idén att börja handla med narkotika?
För det första: Vad polisen hotar med kan han glömma, de har sina taktiker, det är åklagaren som yrkar på straff och rätten som avgör. Om han nu ska hålla på med narkotika så måste han väll ha kollat upp lite straffsatser och vet vad som gäller när man torskar med motsvarande mängd? Om inte, varför?
För det endra: Om Viktor har nämnt vilka som har sålt vad till honnom så fattar jag ingenting, har den här Viktor ingen som helst erfarenhet av hur polisförhör går till? Vad man behöver säga och inte? Vettifan vad det här börjar likna, men jag har aldrig hört om konstigare beteende i samband med en torskning.
För det tredje: Om Viktors kompisar sysslar med narkotika så borde de själva ha koll på vad de bör oroa sig för och inte, eller är de lika pantade som Viktor? Jag antar att ni inte pratar om droger på sms, att ni kör kryptering på msn, och att ni har hög datorsäkerhet, tex kryptering på diskarna osv..
Självklart så sitter man inte med droger hemma om man är i riskzonen.
Seriöst, vad är det här?