2014-11-29, 01:03
Medlem
GeneralPoops avatar
600 sidor in i FUP'en kan man ju lungt säga att Abshir hade gjort bäst i att vara tyst från första början....
Citera
2014-11-29, 01:09
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
600 sidor in i FUP'en kan man ju lungt säga att Abshir hade gjort bäst i att vara tyst från första början....

Haha precis vad jag suttit och tänkt senaste timmen..
Intelligens nivån kan inte vara på topp där
Citat:
FL 1: Berätta vad du gjorde i lördags kväll.
Absh#r: Jag har inget att berätta och inget att tillägga. Jag kommer inte att yttra mig på nåt
sätt. För mitt eget bästa.
FL 1: Vad menar du med det då?
Abshir: Jag kommer inte att säga ett ord. För jag har inget med det där att göra. Så enkelt är
det.

A: Vad som kan hända, jag vet inte, det beror på hur farliga de här människorna är som har
blivit drabbade. Förstår du vad jag menar? Det är en person som gått bort det är allvarligt,
förstår du, och en person som varit nära att gå bort. Det är allvarligt. Sen har ni lagt ut de fyra
som är häktade på internet. Det är inte så svårt att hitta min adress på internet, vad som är mitt
personnummer och namn och efternamn. Då kommer det upp. De kan gå hem till min familj,
förstår du?

A: Jag har inget med det här att göra. Det är som jag sagt innan. Det är för att jag är svart.

Absh#r:M: Jag är ju här pga min hudfärg!
Citera
2014-11-29, 01:11
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaser
Haha precis vad jag suttit och tänkt senaste timmen..
Intelligens nivån kan inte vara på topp där
Citat:
FL 1: Berätta vad du gjorde i lördags kväll.
Absh#r: Jag har inget att berätta och inget att tillägga. Jag kommer inte att yttra mig på nåt
sätt. För mitt eget bästa.
FL 1: Vad menar du med det då?
Abshir: Jag kommer inte att säga ett ord. För jag har inget med det där att göra. Så enkelt är
det.

A: Vad som kan hända, jag vet inte, det beror på hur farliga de här människorna är som har
blivit drabbade. Förstår du vad jag menar? Det är en person som gått bort det är allvarligt,
förstår du, och en person som varit nära att gå bort. Det är allvarligt. Sen har ni lagt ut de fyra
som är häktade på internet. Det är inte så svårt att hitta min adress på internet, vad som är mitt
personnummer och namn och efternamn. Då kommer det upp. De kan gå hem till min familj,
förstår du?

A: Jag har inget med det här att göra. Det är som jag sagt innan. Det är för att jag är svart.

Absh#r:M: Jag är ju här pga min hudfärg!

Det största felet han gör är ju att han inte bara konsekvent säger "Ingen kommentar" eller "Jag har inget att säga" utan han ger dom ju något nytt varannan mening, som han sen ändrar lite på i nästa mening. Tusentals vägar in att skjuta hål på vilken historia han hade tänkt ut.

Synd bara att förhören inte ligger i tidsordning med alla inblandade, så man kan läsa alla förhör 1, sen alla förhör 2 osv å se vad dom säger om varandra i rätt ordning liksom, nu läser man ju en person förhör hela vägen igenom tills sista förhöret har hållits, och sen nästa person
Citera
2014-11-29, 01:16
Medlem
yasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det största felet han gör är ju att han inte bara konsekvent säger "Ingen kommentar" eller "Jag har inget att säga" utan han ger dom ju något nytt varannan mening, som han sen ändrar lite på i nästa mening. Tusentals vägar in att skjuta hål på vilken historia han hade tänkt ut.

Det här gör min helg, jag väcker nog nån snart av mitt skrattande... Hans "chef" som borde känna honom skulle gett han rådet att aldrig lämna cellen för att medverka i ett förhör... Han spårar ju ur mer och mer stressstjärten
Citera
2014-11-29, 01:17
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Det här gör min helg, jag väcker nog nån snart av mitt skrattande... Hans "chef" som borde känna honom skulle gett han rådet att aldrig lämna cellen för att medverka i ett förhör... Han spårar ju ur mer och mer stressstjärten

Ja, det är rätt svårt att hålla sig för skratt ibland, det är jag den första att erkänna

Citat:
A: Jag vet inte om han har sett någon bild på mig. Det kan va så också förstår du?
F1: Ja för det är ju jobbigt annars, det är ju många knäskålar som hade rykt i Älvsjö annars.
Om han inte vet vem du är liksom.

Citat:
F1: Mm.
A: Jag skiter i vad Drescu säger, okej. Får se om han pratar som han pratar i rätten.
F1: Ja precis, precis. Ja för han är fast beslutsam att skytten måste han kliva fram annars
kommer han göra det i rätten.
A: Ja vi säger att han gör det.

Men det där är jävligt intressant...har ju inte hunnit längre så vet ju inte om A steppar upp ännu, men det är ju lite av en cliffhanger annars
Senast redigerad av GeneralPoop 2014-11-29 kl. 01:22.
Citera
2014-11-29, 01:31
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Hussein Abshir:
Citat:
Jag är ju här pga min hudfärg!
Citera
2014-11-29, 01:49
Medlem
yasers avatar
Absh#r : Om ni gör ert jobb, släpp ut mig härifrån. Då gör ni erat jobb.
F2: Ja då hade vi ju definitivt inte gjort vårt jobb. Eftersom du inte berättar någonting för oss

F: Det börjar närma sig lunch.
A: Det är nu, jag har missat det. Jag får äta kall mat.
F: Sätt den i fönstret så blir den varm.
A: (mumlar) Kan ni inte flytta på mig? Flytta på mig på riktigt, lite närmare civilisationen.
Vad är det här?
F: (skrattar)
F2: Det är inte vi som bestämmer.
: Men ni kan lägga några ord sådär så kanske jag blir bekväm och kan berätta lite mer.
Förhör med Hussein, Abshir; 2014-05-26 10:45 diarienr: 0201-K127783-14
105
A: Är ni snälla mot mig så är jag snälla mot er.
A: Ser jag ut som en läskig person. Va? Eller? Nej!
F2: Men du är väl lite halvfarlig? Det är väl den bilden man får när man läser.
A: Jag?
F2: Ja, och vad man har hört.
A: Vad har ni hört? Vad har ni hört om mig? Vad har ni hört? Berätta. Ni vill inte berätta
någonting men ni vill att jag ska prata. Nej. Jag är en osjälvisk människa, jag är godhjärtad.
Jag har aldrig gjort någon illa i hela mitt liv.
: AJag visar alltid respekt fortfarande. Vad menar du? Om de inte visar mig respekt, vad vill
du komma fram till? Att jag går och skjuter nån? (skrattar) Är det det du vill att jag ska säga?
A: Tror du inte att jag kan få reda på vad som står på Flashback va?

:A Därför. Jag gör inte så.Det är så. Jag har lärt mig av mina misstag. Bättre att vara tyst
och inte säga något.
Nej det menar du inta Absh#r
Citera
2014-11-29, 01:54
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Absh#r : Om ni gör ert jobb, släpp ut mig härifrån. Då gör ni erat jobb.
F2: Ja då hade vi ju definitivt inte gjort vårt jobb. Eftersom du inte berättar någonting för oss

F: Det börjar närma sig lunch.
A: Det är nu, jag har missat det. Jag får äta kall mat.
F: Sätt den i fönstret så blir den varm.
A: (mumlar) Kan ni inte flytta på mig? Flytta på mig på riktigt, lite närmare civilisationen.
Vad är det här?
F: (skrattar)
F2: Det är inte vi som bestämmer.
: Men ni kan lägga några ord sådär så kanske jag blir bekväm och kan berätta lite mer.
Förhör med Hussein, Abshir; 2014-05-26 10:45 diarienr: 0201-K127783-14
105
A: Är ni snälla mot mig så är jag snälla mot er.
A: Ser jag ut som en läskig person. Va? Eller? Nej!
F2: Men du är väl lite halvfarlig? Det är väl den bilden man får när man läser.
A: Jag?
F2: Ja, och vad man har hört.
A: Vad har ni hört? Vad har ni hört om mig? Vad har ni hört? Berätta. Ni vill inte berätta
någonting men ni vill att jag ska prata. Nej. Jag är en osjälvisk människa, jag är godhjärtad.
Jag har aldrig gjort någon illa i hela mitt liv.
: AJag visar alltid respekt fortfarande. Vad menar du? Om de inte visar mig respekt, vad vill
du komma fram till? Att jag går och skjuter nån? (skrattar) Är det det du vill att jag ska säga?
A: Tror du inte att jag kan få reda på vad som står på Flashback va?

:A Därför. Jag gör inte så.Det är så. Jag har lärt mig av mina misstag. Bättre att vara tyst
och inte säga något.
Nej det menar du inta Absh#r

Citat:
A: Jag bara antar att det är de, annars varför ska jag ringa han för? För jag är på Brassan själv.
Jag minns att jag satt där, drack öl och vänta på dom.
F: Mm.
A: För vi skulle ses där. Så skulle jag få höra vad som hände…
F1: Nej, nej det är bra.
(Abshir klappar händerna)
F: Då känner vi att vi inte har fler frågor att ställa till dig nu. Som vi kommer få något svar på.
A: Tack okej, har du någonting mer ni vill tillägga?
F: Jag har mycket i min hemliga mapp men det kommer inte fram…
A: Va? Du har mycket mer i din hemliga mapp?
F: …plockar fram lite då och då.
A: Varför, du har en film på mig att jag är där eller vadå?
F: Var du där?
A: Nej, jag var inte där.
F: Du säger ju att det finns ju varken någon film eller någonting.
A: Nej, alltså, jag kan bara säga att jag är 1000% säker på att jag inte har varit där.
Förhör med Hussein, Abshir; 2014-09-16 10:15 diarienr: 0201-K127783-14
365F: Och vem som sköt kan du inte säga?
A: Snarare, jag vet inte ens vem det är.
F: Du har ju vetat tidigare.
A: Alltså jag, jag har haft en aning om vem det kan vara

Han lär sig inte, inte ens efter fem månader...direkt dom pratar om nått nytt så hugger han som en hök
Citera
2014-11-29, 01:56
Medlem
yasers avatar
A: Ni har tagit bilder och ni har lagt ut mitt namn. Sen sitter folk och chattrar om vad
fucking jag gjort… Ni har dragit in mig i en härva som jag inte har att göra med.

Vi chattrar inte medans vi läser det Absh#r, vi dör av skratt åt dina "blanka papper"

Fan vad prataglada folk var i den här utredningen...
Citera
2014-11-29, 02:10
Medlem
yasers avatar
A: Ja, men det är att jag är svart och att det finns vad heter det spelmaskiner (mummel)

brödrar eller någon i ditt gäng.
A: Jag tror inte att man vågar faktiskt. (mumlar) åhh shit vad hände där?
F2: Vad sa du där?
A: Jag sa att jag tror inte att någon vågar faktiskt.
F2: Varför inte då?
A: Nej. Som du sa vi ser ju ut till att va… Skulle du våga ge dig på oss, eller? Va? Va?
F2: Nej, jag hade inte vågat.
A: Nej, vi är snälla…
F2: Vad händer då?
A: Det här är bara ett gäng muppar som inte klarar sig själv…
F2: Nu får du bestämma dig. Är ni muppar eller är det någon som man ska vara rädd för?
A: Va? Vi är snälla faktiskt. Vi kanske ser lite konstiga ut men… Men när man väl lär känna
oss så är vi snälla. Ok? (gäspar)
Citera
2014-11-29, 02:11
Medlem
mr.demons avatar
Kul att dom nämner Flashback i förhöret. Men det är nog inget speciellt längre. Hela Sverige är ju här inne när nåt hänt.
Citera
2014-11-29, 03:12
Medlem
yasers avatar
F2: …men du bekräftade väl aldrig riktigt att det var du som stod i bakgrunden. Är det du?
A: Ja tror de, Nä det är inte jag. Jo, det är jag.
F2: Det är du på den bilden?
A: Mm
A: Fan det är ord mot ord. Han ljuger. Det är vad jag säger. Kuksugaren ljuger.
A: (avbryter) Han kommer gå på min familj. Jag måste prata med min familj. Fattar du?
A: Mm hela ligan skulle (gör dansljud)

A: (stönanden ljud)
M: Det är ord mot ord.
F: Det här som Dresku berättat för oss då. Är det skitsnack från hans sida också?
Förhör med Hussein, Abshir; 2014-06-02 13:30 diarienr: 0201-K127783-14
157
F: Nej, Men du har hört att det är Barteks kompis tjej?
A: Ja, jag tror det eftersom han träffa han. Jag vet inte.
F: Fast du visste ju inte att de skulle träffas. Du säger att du vet inte…
A: Ja sa han att han sa att han skulle gå lösa en grej.
F: Mm
A: Förstår du? Jag antar (ohörbart) att han hade knullat nån tjej men jag visste inte att han
skulle gå lösa nått om ang mig eller nått sånt. Förstår du? Eller vad han säger nu. Jag vet
inte.
F: Och säger hon annorlunda då ljuger hon?
A: Ja.
F: Lika mycket som Bartek ljuger?
A: Ja.
F: Lika mycket som Dresku ljuger?
A: Jag har inte sagt att Dresku ljuger.
A: Va, är han rädd för att jag ska komma ut eller? Va? Vad har han sagt, är det nåt, ni vet ju
också mycket eller hur? Men ni vill inte säga.
A: Va, är han rädd för att jag ska komma ut eller? Va? Vad har han sagt, är det nåt, ni vet ju
också mycket eller hur? Men ni vill inte säga.
M: Får se på rättegången, om han håller sitt ord fortfarande…
han sa att han haft krig med några och att han inte vill att de
skulle veta vad jag och M, och M är då era dotter, bor så att allt skulle avslutas då den
dagen, jag ba, vad ska du göra, han ba, vadå vad, jag ska avrätta dem, ska möta grabbarna på restaurangen, jag ba ……. ok, jag trodde han drev.

F: Men hon ger en annan version av ditt dygn än vad du själv gör.Men utifrån de svar du gav
innan så förstår jag att du inte var hos din mamma utan du var på Brasserian och hos Paula.
A: Aaa
F: Du har en snäll mamma som ljuger för din skull.
A: Tänk om det var så. Vad vet du?
F: Du har precis sagt att du var på Brasserian
A: Jag kanske ljuger.
F: Du ljuger?

Imponerande förhör Undrar vad Absh#r skulle svara om han förhördes av CIA
Senast redigerad av yaser 2014-11-29 kl. 03:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in