2014-04-27, 11:36
Medlem
RiddareSPQRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeken1
Det var ett ruggigt drag här i Bromma igår massor av poliser 2 helikoptrar, spärrades av i rondellen och polisen åkte runt i området bakom macken och sökte av.
Närakuten har jag svårt att tro att det var pga att de stänger vid 22.

Dock så stannades bilar som sedan fick åka.

Det första jag såg var dock en sportbil som kmr i fullfart i rondellen påväg mot Alvik med 3 snutbilar med blåljus i röven.
Allting kanske har ett samband med den

Visst men i min värld ligger Bromma en bra bit från Skogås (även socioekonomiskt). Skulle de tagit färjan till Ekerö? Tror jag inte de haft ro till om de nu var på flykt.

Jävligt korkat köra in mot stan i a f.
Citera
2014-04-27, 11:46
Medlem
Citat:
Det var ett ruggigt drag här i Bromma igår massor av poliser 2 helikoptrar, spärrades av i rondellen och polisen åkte runt i området bakom macken och sökte av.
Närakuten har jag svårt att tro att det var pga att de stänger vid 22.

Dock så stannades bilar som sedan fick åka.

Det första jag såg var dock en sportbil som kmr i fullfart i rondellen påväg mot Alvik med 3 snutbilar med blåljus i röven.
Allting kanske har ett samband med den

det var en stor bilträff i barkaby igårkväll, skulle gissa på att sportbilen med snuten efter sig var påväg därifrån.
Citera
2014-04-27, 11:51
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassano
Vem är chef i J och Bs förhållande?

Utifrån Jimmys "cover photo" ser du ut som B är chifen.
Citera
2014-04-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
det var en stor bilträff i barkaby igårkväll, skulle gissa på att sportbilen med snuten efter sig var påväg därifrån.

Jo om vi utesluter bilen med snuten i röva, fast allting hände som i en kedjereaktion. Därför jag pusslade ihop händelserna.

Helikoptern var kvar och hovrade runt med strålkastaren i drygt 20min efter att jag såg sista snutbilen i rondellen.

Eftersom det inte står något om denna specifika händelse så antar jag att den hänger ihop med Skogås letandet
Citera
2014-04-27, 11:55
Medlem
Är det nån som vet vilka BO två och tre är. BO ett är till 100 procent bartek. Och jag vet till 100 procent att Jimmy inte va skogås igår.
Citera
2014-04-27, 11:58
Medlem
Citat:
Jo om vi utesluter bilen med snuten i röva, fast allting hände som i en kedjereaktion. Därför jag pusslade ihop händelserna.

Helikoptern var kvar och hovrade runt med strålkastaren i drygt 20min efter att jag såg sista snutbilen i rondellen.

Eftersom det inte står något om denna specifika händelse så antar jag att den hänger ihop med Skogås letandet

Polisen som uttalat sig om gripanden är från söderorts polisen. Bromma tillhör väl inte Söderortspolisen? Sthlms södra förorter är således mitt tips.
Citera
2014-04-27, 11:59
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug-angel
Är det nån som vet vilka BO två och tre är. BO ett är till 100 procent bartek. Och jag vet till 100 procent att Jimmy inte va skogås igår.

BO 3 är väl inget BO utan den ena GM eller är jag fel ute?
Citera
2014-04-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thug-angel

Den som sköts i foten är inte BO utan MGM

Den skottskadade ska också vara en av de misstänkta gärningsmännen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18782618.ab
Citera
2014-04-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
BO 3 är väl inget BO utan den ena GM eller är jag fel ute?
Vet inte. Möjlig GM
Citera
2014-04-27, 12:04
Medlem
Jag har svårt att få det att gå ihop. Grabben som är skjuten i foten spekuleras vara MGM. Då går alltså grabben in till närmaste närakut med en sketen skottskada i foten? Århundradets gollning på sig själv och i förlängningen även på polarna. Han vill man inte ut i krig med.
Citera
2014-04-27, 12:05
Medlem
bananasvennes avatar
Märkligt att det inte sipprat ut vilka GM var här på FB

Måste ju sitta massa folk som hört djungeltrumman gå

Oddsen gör att detta fortsätter är skyhöga, BO och kompisar kommer hämnas vilket GM vet om vilket gör att GM måste avsluta detta innan de blir fimpade själva

Det kan bli en het vår/sommar för de inblandade
Citera
2014-04-27, 12:13
Medlem
Citat:
Polisen som uttalat sig om gripanden är från söderorts polisen. Bromma tillhör väl inte Söderortspolisen? Sthlms södra förorter är således mitt tips.
I Bromma brukar både SolnaPolisen och VästerortsPolisen härja men normalt aldrig snutar från annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in