Citat:
Ursprungligen postat av
htdg
Jag tycker det är tråkigt att det här forumet håller så sjukt låg nivå. Mitt favoritforum på FB är matlagning & metoder. Det är så jag önskar att det här forumet var. En seriös, saklig debatt utan påhopp, stök och trams.
Jag håller tyvärr med. Det är väldigt mycket som tramsas om, samma fråga ställs för miljonte gången, folk svävar off topic så det visslar osv.
Sex berör och därför är det många som skriver. Jag vet att det är svårt att moderera detta (har varit mod själv i flera andra sammanhang) och det är ett hästjobb att hålla efter forumet.
Nu vet inte jag vad en mod här har för verktyg så vissa saker kanske inte går att göra men man kan tänka sig lite olika varianter:
- hårdare moderering - att
ta bort inlägg som är OT, personangrepp och trams. En del ligger kvar.
- lägre tröskel för varningar och avstängningar av tramsare och troll
- fler moderatorer som avlastar
- ta bort alla trådar äldre än x antal månader
- ta bort alla (!) trådar och börja om. Intresserade kommer att skriva och börja på ny kula
Kan man sätta en spärr - precis som på Laidback - som säger att man måste skrivit minst x antal inlägg innan man får skrivrättigheter i E&S? Läsrättigheterna kan ju vara fria för alla.
Sedan får faktiskt vi som skriver i trådarna bidra till att innehållet blir bättre.