2014-04-26, 20:01
Medlem
Tja,

Under den senaste tiden har jag börjat lyssna på internetradio från andra länder på datorn, men nu är det så att jag vill kunna ha datorn avstängd men fortfarande ha tillgång till alla dessa utländska och inrikes radiostationer. Vad är den bästa lösningen?

Jag har kollat på Argon iNet3+ ( http://www.hifiklubben.se/Products/argon-inet3-v2-musikstreamer-och-radio-68372/ ) men även hört bra om Tivoli men finns hur många olika modeller som helst. Vad rekommenderar ni?

Jag vill helst inte att prislappen överstiger 3000 kr.
Citera
2014-04-28, 05:32
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killerz
Tja,

Under den senaste tiden har jag börjat lyssna på internetradio från andra länder på datorn, men nu är det så att jag vill kunna ha datorn avstängd men fortfarande ha tillgång till alla dessa utländska och inrikes radiostationer. Vad är den bästa lösningen?

Jag har kollat på Argon iNet3+ ( http://www.hifiklubben.se/Products/argon-inet3-v2-musikstreamer-och-radio-68372/ ) men även hört bra om Tivoli men finns hur många olika modeller som helst. Vad rekommenderar ni?

Kan rekommendera Argon. En välbyggd radio som har det mesta.
Citera
2014-04-28, 11:46
Medlem
Citat:

Den bästa lösningen är väl att köpa en ny receiver som har inbyggd internetradio? Då får du dessutom vettigt ljud.
Citera
2014-04-28, 12:04
Medlem
findatas avatar
Jag har en Pinelli Supersound II.
Funkar bra, har väl något/några år på nacken. För att vara en "köksradio" är det ganska bra tryck i den.
Enda nackdelen är att det bara går att lagra 10 förvalda stationer.
Citera
2014-04-29, 19:15
Medlem
Hej,

Har nu beställt en Argon iNet3+ från Hifi-Klubben.

Tack ska ni ha
Citera
2014-04-29, 22:30
Medlem
Citat:
Hej,

Tack ska ni ha

Spännande!

Återkom gärna med en liten recension, blev väldigt sugen på en själv men utan omdömen att gå på blir det aldrig av.
Citera
2014-04-30, 16:25
Medlem
Rulags avatar
Citat:
Hej,

Tack ska ni ha

Ett bra val! Du får berätta lite sedan vad du tycker om den.
Citera
2014-05-06, 23:32
Medlem
Har den kommit tro?
Citera
2017-11-29, 12:09
Medlem
Citat:
Tja,

Hej.

Undrar om du skaffat någon. Och hur det fungerar.
Citera
2018-07-07, 10:35
Medlem
Hur funkar det med snabbval på en internetradio? Har man en knapp för varje kanal? Jag fattar att det inte finns 100 knappar på en apparat, men minst tio stycken vore ju bra. Eller måste man in i någon meny så fort man vill byta kanal?
Citera
2018-07-09, 11:18
Medlem
Waterlilys avatar
Jag köpte min Argon iNet3+ V2 förra sommaren. Dock har min ett litet fel. Stereo-kanalerna är omkastade. Troligen är det högtalarnas anslutning som är omkastade eftersom felet finns i linjeingången 3.5 mm, FM och då man låter sin PC streama ut ljudet via WiFi. Jag har inte åtgärdat felet än.

Radion har en ”band/mode”-knapp som man väljer sekventiellt vilken typ av mottagning: DAB, FM, Linje (3,5 mm), Internet Radio, Spotify (ej provat), Music Player (Lokalt strömmad music på husnätet). För varje tryck byter man band/mode till nästa i listan.

För varje band/mode, där det är applicerbart, kan man lagra 10 favoriter. Radion har 4 snabbval (1 - 4) på panelen, fjärren har 6 snabbval (1 - 6) och vill man välja nummer 7 till 10 får man gå in i en meny.

För Internetradio finns sökfunktion. Lite pilligt dock att mata in bokstäverna för sökning.

Anslutning till sitt lokala nät görs antingen trådlöst (WiFi) eller vanlig twisted pair nätkabel med modulardon (ej provat).

På det hela taget en trevlig köksradio med vettigt ljud.

Vänligen Näckrosen
Citera
2023-06-21, 11:18
Medlem
Sonny00s avatar
Jag funderar på att köpa en sådan här internetradio: https://www.power.se/tv-och-ljud/hogtalare-radio-och-hifi/radioapparater/amadeus-crescendo-dab-wifi-radio-ljust-tra/p-1064733/

Jag misstänker att Amadeus är Powers eget varumärke, stämmer det?

Eller är det smartare att köpa en Bluetooth-högtalare som man styr med mobilen? Jag är inte alls hemma i den moderna elektronikvärlden, men jag har inga problem med min iPhone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in