2014-04-26, 16:21
Medlem
Handfots avatar
Tjena!

Helt plötsligt mutas ljudet i windows när jag trycker på F1 knappen?
Har bindat alla F knappar i ett spel som jag spelar och det ställer till problem, för när jag trycker F1 så händer inget i spelet förutom att allt ljud blir mutat..

Det var inte så här igår, och har knappt rört datorn, så vad har hänt och hur ordnar jag detta?

EDIT: Har windows 8, 64bit.
Senast redigerad av Handfot 2014-04-26 kl. 16:27.
Citera
2014-04-26, 16:25
Medlem
ganglere2s avatar
Det är inte så att det är en funktion eller någon inställning i spelet som är ändrad?
Citera
2014-04-26, 16:28
Medlem
Handfots avatar
Nej, ljudet mutas i hela windows även när spelet inte är igång. Testade med film och musik och det vart knäpptyst. Startat om datorn också.. fattar nada.
Citera
2014-04-26, 16:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finner du ingen lösning så gör en systemåterställning. Du har kanske någon dag eller två att backa till?
Citera
2014-04-26, 16:47
Medlem
Handfots avatar
Vad exakt ändras med en systemåterställning?

T.ex. saker jag gjort i spelet ändras inte va? Som items jag har trade'at och sånt?

Ingen annan med windows 8 som har fått det här problemet? Har till 99,9% inte gjort ett skit med datorn sen igår så förstår inte riktigt hur det kan ha blivit så här..

Det kommer upp en avlång volymruta uppe i vänstra hörnet när jag trycker F1, ser ungefär ut som ljud/mixern nere i menyn i högra hörnet, fast det är mörkgrå/svart färg.

Trycker jag F1 kommer rutan upp och visar att ljudet mutas, och trycker jag igen så kommer rutan upp och ljudet dras upp på fullt.
Citera
2014-04-26, 16:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Med hjälp av Systemåterställning kan du återställa datorns systemfiler till en tidigare tidpunkt. Det är ett sätt att ångra de systemändringar som gjorts på datorn utan att de personliga filerna påverkas, till exempel e-post, dokument eller foton.

Det kan även påverkar program och spel.
Citera
2014-04-26, 17:09
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Med hjälp av Systemåterställning kan du återställa datorns systemfiler till en tidigare tidpunkt. Det är ett sätt att ångra de systemändringar som gjorts på datorn utan att de personliga filerna påverkas, till exempel e-post, dokument eller foton.

Det kan även påverkar program och spel.

Ok. Men jag har tradeat en del items med folk, frågan är ju om något händer där? Har köpt saker av folk som dom sen har skickat till mig i spelet, som ligger i mitt inventory. Man vill ju inte att det ska "lämnas tillbaka".

EDIT: Ser nu att F1 verkar vara bindat till ljudet nere i högra hörnet, för när jag trycker F1 så läggs mute på nere i mixern. Måste väl gå att ändra nånstans?

LOL ser nu att F2 sänker ljudet och F3 höjer det igen? comee on wtf is this shit!!?

F5 funkar inte för att uppdatera ett window längre, och pause/breake bredvid scr LK sätter datorn i viloläge???

Verkar som att hela den raden har ändrats på tangentbordet.
Senast redigerad av Handfot 2014-04-26 kl. 17:26.
Citera
2014-04-26, 17:32
Medlem
Har du en fn-knapp på tangentbordet? Kolla så den inte har fastnat i intryckt läge. Låter som det.
Citera
2014-04-26, 17:53
Medlem
Handfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Har du en fn-knapp på tangentbordet? Kolla så den inte har fastnat i intryckt läge. Låter som det.

EDIT: Tog bort och satte tillbaka den, och det funka Ty som fan!
Citera
2014-04-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
EDIT: Tog bort och satte tillbaka den, och det funka Ty som fan!

Grymt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in