Citat:
Ursprungligen postat av
TheDarkKniggit
Min "kriterier".
1. Fanns inget positivt, INGET! Död och olycka åt alla inblandade
2. Dålig på så gott som alla plan, gav inget. Vill stänga av.
3. Inte bra alls, fanns väl något som underhöll men nej, lite av en börda att ta sig igenom
4. En OK film, inte upprörande uselt men underhöll för stunden
5. En godkänd film, hade sina kvalitéer men inget jag skulle se igen om
6. En bra film med element som får mig att överväga att se den igen
7. En mycket bra film, generellt bra nivå av filmens alla element och några saker som stod ut. Vill nog se om den någon gång.
8. En väldigt bra film. Står ut på flera plan och kanske även vissa delar är uppe och nosar på ett högre betyg. Jag vill gärna se den igen. Ingen film jag skulle stänga av för att se klart "senare"
9. Snudd på mästerligt, når inte ända fram till full pott pga av några små brister men det hindrar mig inte från att njuta av att se den då den överlag håller riktigt hög kvalité inom filmens alla aspekter. En film man kan se om flera gånger och där man kan upptäcka nya saker.
10. Ett mästerverk. Finns inga svagheter. En film man njuter av att se om igen och som ger något nytt varje gång. Påverkar till högsta grad på ett personligt plan. Sätter sig i huvudet.
Denna skalan beskriver mitt betygsättande nästan precist. Håller med på varje punkt! Min 4-5/10 brukar oftast ses som underbetyg, men jag går på de kriterier som du målat upp, femman är godkänd, fyran är underkänd men inte usel.