2014-04-26, 06:48
Medlem
Reality81s avatar
Jag gillar att filosofera, fr det r dina tankar, och just nu filosoferade jag nn timma, nn har sagt att bortsett frn arv sett till milj, r ett barn frn fdsel till dden frhoppningsvis av hg lder kan liknas vid att dennes summan av sina erfarenheter, det vi genom sinnena gett oss att kunna ka vr kunskap och erfarenhet p gott och ont, denna bok som kan liknas en sjlvbiografi hur mnga kapitel och antal sidor den bestr utav denna bok och dess natur det beror sfallet p vart i vrlden du bor,r du frisk, jobbar du p henkp eller blev det NASA ni fattar, det r fr mnga variabler att orka ta upp

problemet r att nr jag e borta, tillslut hnger det p hur knd jag var och slktforskningen r ju begrnsad dels efter just detta. och nu kommer min metamorfos, en mngd analogier men filosof kan man ju vara, bara man tnker, s finns jag tror sikrates eller shakespear? sa det. och om det stmmer, s borde de mest abstrakta tankar av filosofisk typ, jag tnker utanfr ramarna/outside the box vara mera existentiellt validerande eftersom det r mer filosofik information. eftersom tanken tog ett steg lngre jag tnker allts finns jag, MEN DET DU IFRGASATTE kan inte vetenskapen ge nt alls svar. sg religion mystisisc och filofofi tycker jag speciellt r frgorna som blir fler och udda gentemot den erknda vetenskapen som leder till ett svar, man kan skapa uppfinna,fantisera inom filosofin, religionen r av filosofisk karaktr iofs, men d tycker jag nog RELIGION OCH de TROENDE r en fundamentalistik filosofi. d jag tycker de troende har hittat mer svar, och jag anser det och har alltid tyctke att filosofi frgorna leder till nyare frgor, vilket leder till vissa slutsatser. Men det r fr mig tnkandet det abstrakta som r nstan ddar kreativiteten om svaren skulle koma.
"finns gud och hur r han inblandad i mitt liv? en vanlig tanke, det tycker jag kan vara filosofisk om det r utalad s. jag tnker drfr finns jag blir lite mer komplicerat nr vad u tnker p blir lyst.

r mina tankar producerade frn jag, eller gud tnker och drfr finns vi. fr inget djur fruto mnniskan har sprket p hg niv, innebr det att bara vi mnniskor somhr hans tankar existerar och resten av det vi ser, r en bild skapad av gud fr att vi ska gra ngot i hans tankar. drav lite tanken att om ett trd faller men ingen r dr hrs dunsen d?

eller filosofi/gud skrck scenariot. d inte alla primitiva arterna kan frst att gud tnker fr denna rkar vara insekter eller simplare lifsformer men utan denna frstele i tanken bzzzzz... jag tnker allts r jag, jag existerar p ett fysiskt plan, ven om gud tnker det t oss s vi finns fysiskt, eller varfr inte metafysiskt, i nt grundformaktikt som gud mste tnka fr att existera och ha funktion, hur frklarar det primitivt liv som inte kan frst sprk ht? ett mygg kan drfr ite religions filosofiskt finnas, men efter so alla har vl slagit ihjl ett eller sett,o vi ddar ngot som inte finns, d kan det vara s att vi inte finns dr och ddar myggan fr du kan inte dda nt som inte levt, eller funitd. men vi hae ju ddat mygg och jag fortsatte finnas
eller s existerar filosofiskt om reigionen fr vara allsmktig simm kristendomen, gud har alltid funnits, han skapade mycket utom sig sjlv, han var dr innan uniedans myggan dog, jag frsvann inte d jag dldat knott varav jag filosoferar att knotten absolut fanns, utan jag tnker allts finns jag r ett tecken p existensialism denna knott inte var kapabe till .

slutsatser. antningen r filosofiska uttrycket i Think therefore i am inkorrekt. knotten tnker inte utan finns nd. eller om de inte kan frst ngot och drmed inte finnas, rent filosofiskt jag har sett ngot som inte finns, hur ska jag upphva detta tillstnd s att jag vet mer n det jag ser som en levane jord,

jag tror p knott o mygg finns
jag tror inte gud
men jag gillar filosofera

det hr med bcker, jag tror det vore lttare att se det som varje mnniska p jorden istllet sitt hela liv som ett ondligt antal bitar med oknda motiv, ju fler bitar du i barn lgger ut r det mesta oklart men det finns ju mer du lgger ihop pusslet fr man tillgng till andra bitar hela pusslet r dynamiskt, nr du lgger dit en bit s du frstr motivet s tack vare den bilden fick du helt nya bitar och kunde bygga ut ett annat motiv som du inte hade kunnat innan du visste. det finns inga kanter eller antal, s pusslet kommer alltid vara ofrdigt, ven nr du dtt.
men du mste veta att jag ser lite tydligare pusselbild utan att den biten jag lgger nu sitter ihop med den frra. pusslet om mitt liv, pusslet om ditt liv, allas liv lggs medans vi lever

det hr kommer bli mjligt att reda ut nr vi kan ladda upp vra minnen i en databas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in