• 1
  • 2
2014-04-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Far du rabatt pa hyran eller ranta av hyresvarden eller ngt nar du betalar i forskott?

Nej, inget sånt har en bostadsrätt, en rätt liten 2a. Kostar 2096 i månaden. Så blir ju inte så jättemycket.
Citera
2014-04-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajhals
Nej, inget sånt har en bostadsrätt, en rätt liten 2a. Kostar 2096 i månaden. Så blir ju inte så jättemycket.

Jävlar vad billigt!
Citera
2014-04-25, 22:39
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ingen svartvit fråga.

Denna månad hade jag 11k kvar efter räkningarna. 5k direkt in i sparande, 2k mat, 600kr bensin så utöver det alltså 3400 att spendera på nöje.

Tycker jag är rätt lagom.

Men för att svara på frågan; man bör ha så mycket kvar efter räkningarna att man inte.behöver oroa sig för om det ska räcka.

Ungefär samma som dig här.
Fast jag har ingen bil (cyklar i denna lilla stad istället) så jag lägger 2500kr på mat istället och resten samma som dig.
Citera
2014-04-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Jävlar vad billigt!

Svinbilligt, men absolut ingen lyxlägenhet i centrum av en storstad
Citera
2014-04-26, 10:34
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:

Du hade ju helt klart tjanat pa att ha pengarna pa ett sparkonto och betala manadsvis iallafall.
Citera
2014-04-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Du hade ju helt klart tjanat pa att ha pengarna pa ett sparkonto och betala manadsvis iallafall.

Sparar minst 10000 varje månad så det funkar ändå.

Tycker det är rätt gött att hiva iväg allt på en gång så slipper man tänka på det sen
Citera
2014-04-26, 16:04
Bannlyst
Citat:

Tycker det är rätt gött att hiva iväg allt på en gång så slipper man tänka på det sen
är det lika roligt när du ska sälja och inser att du har betalt 8 månaders avgift i förväg :P
Citera
2014-04-26, 16:34
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:

Ovanligt betala hyra när man har en bostadsrätt.
Hört talas om autogiro? Då slipper du lägga ut pengar innan du faktiskt är skyldig att betala och slipper komma ihåg att beta om du har dålig koll.
Citera
2014-04-26, 20:21
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:

Jag kan anda inte forsta varfor man valjer att lana ut flera tusen rantefritt i ett antal manader. Skaffa autogiro sa slipper du tanka.
Citera
2014-04-27, 03:01
Bannlyst
runt 10k sen 7-8k in på sparkontot.
Citera
2014-04-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.Lind
är det lika roligt när du ska sälja och inser att du har betalt 8 månaders avgift i förväg :P

Kommer inte flytta förrän jag sparat ihop till mitt drömhus det är cirka 4-5 år kvar
Citera
2014-04-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Ovanligt betala hyra när man har en bostadsrätt.
Hört talas om autogiro? Då slipper du lägga ut pengar innan du faktiskt är skyldig att betala och slipper komma ihåg att beta om du har dålig koll.

Jo men började göra så för några år sedan och sen har jag bara fortsätt. Kanske dumt, men jag vet att
Pengar aldrig kommer vara något problem i framtiden+att tycker det gött å få det gjort. Händer ju att man slänger in lite extra på sparkontot ibland också.

Har ca 500000 på sparkontot nu, om 5 år så har jag ytterligare 600000, så blir det dags att bygga hus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in