Hej,
Jag jobbar för ett bemanningsföretag där jag är provanställd. Min provanställning skulle övergått till tillsvidare den 1:a Maj nu. Idag fick jag reda på av företaget jag är uthyrd till att jag fått sparken med omedelbar värkan, var ett säljjobb och presterade inte tillräckligt bra.
Ska senare idag ha möte med min chef på bemanningsföretaget men jag tänkte höra med er innan vad som gäller för jag försöker kontakta unionen men efter att ha stått i telefon kö i 30 min och kommit ner till plats 8 i kön så blir jag helt plötsligt nummer 11 i kön så jag försöker nå dem lite senare.
Eftersom min provanställning går ut nu den sista April så antar jag att min bemanningschef kommer säga "du har ingen tjänst hos oss längre efter din provanställning slutar" typ. Men så har jag läst på flera ställen att dem ska meddela mig senast 2 veckor innan mitt arbete hos dem slutar. Jag visste ju inte att jag skulle bli sparkad utan såg fram emot tryggheten med en tillsvidareanställning.
Och bara för att göra det värre har jag bara varit med i A-kassan i 11 månader

Så där kommer jag inte få mycket pengar.
Tips på hur jag ska gå tillväga? Nått att tänka på när jag pratar med min bemanningschef, typ om det är bra att jag får nånting skriftligt eller liknande? Och är jag så körd att dem kan låta mig gå den sista April nu med 6 dagars notis?