Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Vad har det med evolutionsteorin att göra?
Så hur vill du ha det? ÄR evolutionen 'guds' verk eller inte?
Tråden handlar om både religion och evolution. Huruvida evolution är Guds verk eller inte vill jag inte uttala mig om eftersom evolutionsteorin inte har bevisats genom test, observation osv. Men när evolutionen bevisats är jag öppen för tanken att Gud har skapat alla arter genom att gå tillväga på det sättet som bevisas men fram till dess är jag av åsikten att endast Gud själv vet hur han har gjort när han skapade liv och alla arter som existerat och existerar.
[6:6] Har de inte sett hur många släkten före dem Vi har låtit gå under, [människor] som Vi hade gett en bättre plats på jorden än Vi har gett er och som Vi [välsignade] med rikliga regn och lät floder rinna upp vid deras fötter? Men för deras synders skull utplånade Vi dem [från jordens yta] och lät ett annat släkte stiga fram efter dem.
[6:7] Även om Vi hade försett dig [Muhammad] med en skrift på pergament och förnekarna hade fått röra vid den med sina händer, skulle de ha sagt: "Det är uppenbart ingenting annat än bedrägeri och synvillor!"