2014-04-29, 13:33
Medlem
Detta är en av anledningarna till det otroligt stora politiker hatet vi har.
Inga politiker vågar stå för sina jävla åsikter så fort det blir lite kritik.

Dom enda man kan lita på är ju nazister och kommunister på extremflankerna.
Citera
2014-04-29, 17:23
Medlem
Dongelidongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Tyvärr har du rätt
Citera
2014-04-29, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Ja det är ju lite speciellt här, minst sagt. Det finns bara tre läger. Antingen är man kant-aktivist eller i PK-träsket.
Citera
2014-04-29, 18:34
Medlem
Mikojans avatar
Nja... Visserligen visar detta att vi att göra med en till sist gummiryggad sosse och som vanligt vänsterkonservativa skribenter… Det var inte oväntat att det skulle sluta så här.

Men till att uppskatta extremister som alltför ofta argumenterar med knivar när inga andra argument duger eller innan argumenten hinner landa, är väldigt mycket sämre.
Citera
2014-04-29, 23:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hur Holmlund behandlats av media och " partikamrater" kommer definitivt ge SD hundratals om inte tusentals nya väljare! Grattis !
Citera
2014-05-06, 08:29
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Nu blev det plötsligt intressant. Den senaste veckan så har det varit bråk mellan "tiggargäng". Efter en par dagars kampanj där Västerbottenskuriren har haft flera helsidor per dag där tiggare gråtit ut och man har fått se hur eländigt de bott så tvingas VK till en taktisk reträtt.

"Det utsatta läget för Umeås tiggare förvärras ytterligare av interna konflikter, vilket har lett till flera polisingripanden. Bråken handlar framför allt om revir och det faktum att en del låtsas vara handikappade. "

Det som för bara någon vecka sedan sades vara uttryck för rasistiska lögner har nu förvandlats till "faktum".

Men journalisten Sven Björkland försöker nu rädda åtminstone något i en förklarande krönika:

"Men det måste väl ändå vara fel? Inte nödvändigtvis. Av omkring 30 tiggare som befinner sig i Umeå just nu är det ett fåtal som fejkar sina handikapp och det enda tänkbara syftet är att de vill öka sina odds att få mer pengar. Allt för att få en något bättre tillvaro hemma i Rumänien, där många av tiggarna saknar jobb, egna boenden och ett engagemang från det egna landet att hjälpa sina medborgare."
Citera
2014-05-06, 09:14
Medlem
Mikojans avatar
Så journalisten skriver att tiggare låtsas vara handikappade? Vilket fruktansvärt övertramp. Det gör Sven Björkland till en klockren rasist. Inga bortförklaringar och relativiseringar hjälper honom ur detta.

Popcornskålen fram,
Citera
2014-05-06, 09:37
Medlem
Bretzelwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Så journalisten skriver att tiggare låtsas vara handikappade? Vilket fruktansvärt övertramp. Det gör Sven Björkland till en klockren rasist. Inga bortförklaringar och relativiseringar hjälper honom ur detta.

Relativisering?

"När vi ändå pratar om vad som är rätt och fel skulle vi kunna fundera över hur många Umeåbor som i dessa deklarationstider anstränger sig lite extra för att förbättra sina odds att få tillbaka mer på skatten genom avdrag som inte alltid överensstämmer med verkligheten. Även i de fallen handlar det ju om att skapa sig en lite bättre tillvaro, men det talar vi ogärna om vid fikaborden."

...och nu börjar han bli riktigt varm i kläderna ....

"I stället pratas det om att tiggarna inte är så utsatta som de påstår, eftersom de kör bil, har mobiltelefoner och fejkar sina handikapp.
Det menar i alla fall flera läsare som hört av sig till oss, men jag gissar att de inte har läst artiklarna om att nästan alla dessa bilar är i mycket dåligt skick, köps för några tusenlappar i Sverige och används som både transportmedel och bostad.
Och om jag mötte samma tragiska levnadsöde som dessa tiggare och befann mig 300 mil från käresta, barn och vänner skulle nog en mobiltelefon vara det första jag skaffade mig när jag hade råd, om jag inte ägde en sedan tidigare."

Här är ju en annan sak som jag har svårt att få att gå ihop. Jag har problem att få min smartphone att ha ström över dagen. Var laddar de sina telefoner om de ligger i en hiss? Sen funderar man hur det står till med trafikförsäkring och liknande för deras bilar.
Citera
2014-05-06, 09:43
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bretzelwolf
Sen funderar man hur det står till med trafikförsäkring och liknande för deras bilar.

Det finns gott om exempel i stora tiggartråden (med foton och regnr) om att bilar eller husvagnar kör oförsäkrat och avställt. Dessutom finns det tecken på att fordonen registreras av målvakter.

Lagar och regler verkar inte gälla romer, men prova gärna själv att köra runt med oförsäkrad bil.
Citera
2014-05-06, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Herregud, zigenarmaffiabossen viken lirare, "We've been living of begging for 2000 years..."

Han är ingen "lirare", han är fullkomligt normal och representativ för hur zigenare är överlag. Det finns ingenting "kontroversiellt" i det där uttalandet. Det är bara fakta, rakt upp och ner. Zigenare vill inte arbeta, så enkelt är det. De. Vill. Inte. Arbeta. Att det ska vara så svårt att förså för vissa är obegripligt. Det finns inte i deras kultur att arbeta. Det finns inte i deras DNA. Det är en gammal rest från det ålderdomliga kast-systemet i Indien varifrån zigenarna ursprungligen kommer.
Citera
2015-10-16, 21:10
Medlem
Nu är den gode Lennart i farten igen. Han har börjat synas en hel del i olika kommentarsfält där han "sprider antiziganism":

Citat:
Ursprungligen postat av Lennart Holmlund
Jag håller med dig. Det djävliga är att det inte är lika inför lagen. De skyller bara på att de inte har något personnummer när polisen tar dem för att de tex snattat. Inga straff och då blir det som om polisen godkänt att de får göra detta. De har fått frisedel mot att följa lagar. Undra på att myndigheterna i Rumänien får ett agg mot dem

Så här går det inte att fortsätta och i studio ett har de haft reportage om att kvinnor säljer sex på nätterna

http://blogg.vk.se/igorjonsson/2015/10/13/umeaborna-ska-inte-tanka-tiggarnas-bilar/#comments

Citat:
Det tidigare kommunalrådet, som är känd för sina utspel i medier, kommenterar också ett inlägg på Facebook att romer bajsar på ett sätt som inte är svenskt.

I inlägget länkar han till en ledarartikel som talar om att det finns avföring mitt i stan, som ledarskribenten menar att EU-migranterna ska stå till svars för. Holmlund kommenterar att: ” Så var det även på några platser i Umeå” och vidare: ” Jag var och såg hur det såg ut på OK på Carlslid och så har aldrig svenskar bajsat, aldrig i livet”.

Själv tycker Holmlund inte att han skrivit något dumt.

– Man måste alltid få prata om allting som är sant, säger han till tidningen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/holmlund-sa-har-aldrig-svenskar-bajsat
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in